مدیرکل محیط زیست مازندران از عقب ماندگی ۳۵ درصدی تصفیه فاضلاب شهری این استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و خواستار توجه جدی تمامی طرف‌های موثر برای جبران این عقب ماندگی شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 13 June 2020

مدیرکل محیط زیست مازندران از عقب ماندگی ۳۵ درصدی تصفیه فاضلاب شهری این استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و خواستار توجه جدی تمامی طرف‌های موثر برای جبران این عقب ماندگی شد.

 ایرنا ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز شنبه در آیین افتتاح همزمان پنج پروژه تصفیه خانه فاضلاب به مناسبت هفته محیط زیست در رامسر افزود : عدم تصفیه پساب مهم ترین مشکل زیست محیطی مازندران است و در خوشبینانه ترین حالت بر اساس آمار تنها ۱۴ تا ۱۵ درصد از فاضلاب شهری استان تصفیه می شود ، در حالی که میانگین کشوری بیش از ۵۰ درصد است.

وی مهم ترین علت عقب ماندگی استان در این زمینه را نبود اراده در مدیریت شهری دانست و توضیح داد : در مازندران خیلی اقدامات با قدرت اراده قابل انجام است ولی عملکرد مدیریت شهری طی سال های گذشته تا به امروز نشان داد که آنها اراده ای برای این کار ندارند و تصفیه فاضلاب اولویتشان نیست.

ابراهیمی کارنامی مقاومت برخی مجموعه های دولتی و عمومی در برابر درخواست تصفیه فاضلاب را هم از دیگر عوامل تشدید کننده مشکلات زیست محیطی استان در این بخش برشمرد و گفت : وقتی محیط زیست نسبت به ورود فاضلابهای یکی از پلاژهای دولتی اقدامات لازم را انجام داد ، این سازمان با تماس هایی متعدد تحت فشار قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست مازندران وجود اراده برای رفع مشکلات زیست محیطی را مهم ترین گام برشمرد و افزود : این اراده جدی بود که سبب شد تنها در هفته محیط زیست امسال موفق شویم تصفیه خانه فاضلاب پروژه ۸۶۰ واحدی فرهنگیان بابلسر را با پیش بینی تصفیه ۵۰۰ متر مکعب که به میزان فاضلاب ۷۰ درصد از واحدهاست ، بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد : به علاوه در همین مدت در منطقه نور و ایزد شهر با همکاری فرماندار این شهر مقرر شد تمامی هتل هایی که سیستم تصفیه فاضلاب ندارند تعطیل شوند و پس از تجهیز به سیستم تصفیه فاضلاب شروع به کار کنند.

ابراهیمی کارنامی از پای کار امدن صندوق ملی محیط زیست برای رفع مشکل دفن و دپوی زباله در رامسر نیز خبر داد و گفت :‌ برای رفع مشکل دفن و دپوی زباله در این شهر سیستم خط پردازش زباله با دانش داخلی و در حال اجرایی شدن است که اتفاق خوبی در حوزه زیست محیطی این شهرستان خواهد بود.

وی با تاکید بر این که رفع مشکلات زیست محیطی وابسته به همکاری و تعامل همه دستگاه ها است ، تاکید کرد : سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند مشکلات زیست محیطی را برطرف کند و نیازمند مشارکت مردم و همه نهادها هستیم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رامسر نیز در این آئین گفت :‌پنج واحد تصفیه خانه بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

محمد رضا نیاستی افزود :‌ یکی از مشکلات اساسی رامسر ورود فاضلاب خانگی به دریا است که در صورت تکمیل سیستم فاضلاب شهری می توان از ورود فاضلاب به رودخانه و دریا جلوگیری کرد.

وی با اشاره با بیان اینکه احداث فاضلاب این شهر به دلیل تنش های اجتماعی بر سر جانمایی آن بی نتیجه مانده ، گفت :‌ لازم است برای احداث فاضلاب در این شهر مجددا طرح مطالعاتی انجام شود ضمن اینکه در طرح مطالعاتی جدید می توان از سیستم های مرکزی تصفیه فاضلاب های خانگی به سمت سیستم های منطقه ای حرکت کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار