پس از گذشت چندین روز از اطفاء این حریق گسترده ، استاندار خوزستان در گفتگویی کم کاری مسئولان خوزستانی را نپذیرفته و از خود و همکارانش دفاع کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 13 June 2020

در چند هفته گذشته آتش سوزی های گسترده یک تراژدی زیست محیطی بسیار بزرگ برای بخشی از طبیعت بکر استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه خائیز ایجاد کرد به گونه ای که گستردگی آن موجب ورود امکانات بسیاری از نیروهای نظامی شد . اما در این بین گله مندی ها و اعتراضاتی نسبت کم کاری مسئولان خوزستانی در حالی که ابتدای آتش سوزی ها در منطقه تحت مدیریت شهرستان بهبهان آغاز شد ، صورت گرفت .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از گذشت چندین روز از اطفاء این حریق گسترده ، استاندار خوزستان در گفتگویی کم کاری مسئولان خوزستانی را نپذیرفته و از خود و همکارانش دفاع کرده است. روزنامه اعتماد با غلامرضا شريعتي؛ استاندار خوزستان گفتگو کرده است.
در دو، سه ‌هفته اخير بحث آتش‌سوزي‌ جنگل‌هاي خوزستان مطرح بوده است. چرا ناگهان ماجراي آتش‌سوزي در جنگل‌هاي خاييز اين همه پيچيده شد؟ گفته مي‌شود كه مي‌توانستيد همان پنجشنبه اول خرداد با اعزام نيرو اين ماجراي آتش‌سوزي را حل كنيد، اما بالگرد ارسال نشد و صحبت‌هاي ضد و نقيض زيادي در مورد ارسال بالگرد آبپاش منتشر شد. مخصوصا اينكه گفته مي‌شد فرماندار بهبهان مي‌توانستند سريع‌تر عمل كنند.
چه كسي مي‌گويد كه فرماندار بهبهان دير عمل كرده است؟ من در همان ساعات اوليه با ايشان در تماس بودم و ايشان در همان ساعات اوليه در نزديكي محل حادثه حضور داشتند و نيروها را هدايت كردند و به كوهنوردان تضمين دادند از طرف خودشان كه هيچ مشكلي براي آنها پيش نمي‌آيد.
استاندار کم کاری مسئولان خوزستانی در اطفاء آتش سوزی های خائیز را نپذیرفت

اما آقاي دكتر، فعالان محيط زيست صحبتي برخلاف صحبت‌هاي شما مي‌كنند.
نه؛ آنچه من مي‌دانم و براساس آنچه من در تماس بودم و فهميدم، اين روايت صحيح است. بالاخره در يك روز چهار نقطه دچار آتش‌سوزي شدند؛ جنگل‌هاي خسرج، جنگل‌هاي گوتوند، جنگل‌هاي انديكا و لالي و جنگل‌هاي خاييز و بهبهان. بنده آنلاين با تمام مسوولان اين نواحي ارتباط برقرار كردم و پيگير بودم. در نخستين تماس من با فرماندار بهبهان ايشان اظهار كردند كه در محل حادثه حضور دارند و در حال فعاليت با تمام نيروها هستند. حالا اينكه بين فعالان محيط زيست يك مقداري اختلاف استاني شد، مثلا فعالان كهگيلويه و بويراحمد مي‌گفتند كه اگر بهبهان سريع‌تر عمل مي‌كرد، وضع بهتر بود. بنده در جلسه اخير گفتم كه محيط‌زيست و منابع‌طبيعي سرمايه‌هاي مملكت هستند و مرز نمي‌شناسند و در كل سرمايه‌هاي بشريت هستند، حتي مرز كشوري هم نمي‌شناسند كه كسي بتواند شخص ديگري را متهم كند. انجام اين كار وظيفه ما است، اما اشكالي ندارد اگر شما را متهم كردند، شما كار خود را انجام دهيد. با اين حال به جاي متهم‌كردن همديگر اين مسائل را بايد با تشكيل مساعي با همراهي و با كمك يكديگر حل و فصل كنيم. بنده خودم به مسجدسليمان رفتم و دستور اعزام سه هليكوپتر را براي كهگيلويه و بويراحمد دادم، تماسي با آقاي استاندار اين استان داشتم و اين مساله را به ايشان اطلاع دادم.
در اعزام هليكوپتر تاخيري نبود؟
تاخير بود؛ اما اين مساله در اختيار ما نبود. شما مطلع هستيد كه اعزام هليكوپتر به صورت كلي در اختيار وزارت دفاع و ارتش جمهوري اسلامي است كه اين دستگاه‌ها مشكلات و گله‌مندي‌هايي داشتند، ولي به هر طريقي كه بود بالاخره آنها را قانع كرديم كه اين كار صورت بگيرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خسارات آتش سوزی به منابع طبیعی کوه خائیز تا 400 هکتار هم اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار