کد خبر: ۸۶۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 11 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- استاندار گیلان با بیان اینکه عملیات لایروبی رودخانه‌های استان باید تسریع شود گفت: ترویج فرهنگ استفاده از بیمه برای تولیدات کشاورزی در گیلان ضروری است.

 
‌عملیات لایروبی رودخانه‌های گیلان تسریع شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران برگزار شد اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز سیلاب‌ها عملیات لایروبی رودخانه‌های گیلان باید تسریع شود.

استاندار گیلان از قدمت بسیاری از ابنیه فنی کوچک استان گیلان به ویژه پل‌های آن که در برخی موارد غیراستاندارد هستند سخن گفت و عنوان کرد: از مسئولان و دستگاه‌های متولی در این زمینه انتظار داریم ضمن انجام یک برنامه‌ریزی درست و دقیق و با اولویت‌بندی منابع به بهترین شکل ممکن مدیریت پیشگیرانه را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های آبخیزداری را یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها دانست و تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌ها اقدامی اثربخش برای کاهش مخاطرات ناشی از سیلاب است که تأکید می‌شود دستگاه‌های متولی در این خصوص اهتمام ورزند.

زارع لزوم ترویج فرهنگ استفاده از بیمه برای تولیدات کشاورزی استان گیلان را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه این موضوع باید نهادینه شود ابراز داشت: برای مدیریت شایسته حوادث باید در درجه نخست رویکرد مردم‌محوری مبنا قرار داده شود و سپس با تأمین اعتبارات لازم برای جبران کمبودها تلاش کرد.

وی ضمن اشاره به شرایط جغرافیایی گیلان، بروز برخی حوادث طبیعی و نیز وارد آمدن خسارت‌هایی به سرمایه‌های ملی در این استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کرد: جمعیت هلال‌احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور محسوب می‌شود که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناسبی به ویژه در بخش جوانان دارد.

استاندار گیلان ضمن تقدیر از تلاش‌ نهادهای خدمات‌رسان و سازمان‌های مردم نهاد در زمان بروز حوادث خاطرنشان کرد: موضوع بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه بسیار بااهمیت است علاوه بر این‌ها استانداری در راستای پوشش بیمه‌ای ساختمان‌های مسکونی روستائیان هم اقدامات خوبی انجام داده است.

زارع آموزش‌های عمومی و تخصصی را از جمله ضرورت‌های اصلی برای مدیریت در مواقع بحران دانست و با بیان اینکه گزارش‌های هواشناسی نقشی پیشگیرانه در خسارت‌های ناشی از حوادث دارند گفت: در این راه دستگاه‌های ذیربط باید با استفاده از ظرفیت ابزارهای نوین آموزشی برای تحقق آموزش‌های عمومی و تخصصی تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان در پیش بودن فصل گرما و لزوم پایداری انرژی برق را در استان مورد توجه قرار داد و با تأکید بر نقش مهم شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استان گیلان افزود: این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

زارع در دستور کار قرار دادن ارائه آموزش‌های لازم در راستای مصرف بهینه انرژی توسط دو شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق استان گیلان را لازم و ضروری خواند و بیان داشت: برگزاری رزمایش‌ها برای آموزش و سنجش میزان آمادگی هنگام بروز حوادث بسیار اهمیت دارد و همه دستگاه ها باید در این مسیر مشارکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای رصد و کنترل روند اجرای پروژه‌های شهرستانی و برنامه‌ریزی برای تکمیل طرح‌ها در موعد مقرر ابراز داشت: امکانات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری در هر منطقه باید مورد شناسایی قرار گیرد تا هنگام بروز حوادث به کار گرفته شود.

استاندار گیلان احداث آشیانه برای بالگرد امداد اورژانس و لزوم تسریع در انجام این کار را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر و طبق گزارشات و بازدیدهای میدانی انجام شده جانمایی برای اجرای این طرح به خوبی انجام شده است بنابراین باید پیگیری‌های بعدی به صورت جدی‌تری توسط مسئولان امر انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار