رقابت‌های هفته بیست و هشتم لالیگا پس از تعطیلی بیش از ۳ ماهه، با دربی شهر سویل آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 11 June 2020

آغاز لالیگا با دربی سیاسی/ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

به گزارش تابناک سمنان: پس از بوندسلیگای آلمان، حالا نوبت به لالیگای اسپانیا رسید تا با شروع مجدد این بازی‌ها، تنور رقابت‌های اروپایی داغ‌تر از گذشته شود. از آخرین بازی فوتبال برگزار شده در اسپانیا بیش از ۳ ماه می‌گذرد و حالا چشم فوتبالدوستان، به یکی از معتبرترین لیگ‌های باشگاهی جهان است.

تیم‌های لالیگایی پس از گذراندن ۴ مرحله، هفته بیست و هشتم رقابت‌های فوتبال را آغاز می‌کنند. ابتدا از تمامی بازیکنان و اعضای باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها تست کرونا گرفته شد. سپس تمرینات به صورت انفرادی و در مرحله بعد به صورت ۱۴ نفره برگزار و در نهایت، اجازه تمرینات با حضور تمامی بازیکنان صادر شد.

سویا – بتیس؛ آغاز لالیگا با دربی سیاسی

یکی از سیاسی‌ترین دربی‌های فوتبال اروپا موسوم به "دربی بزرگ" بین تیم‌های سویا و بتیس، ۲ تیم شهر سویل برگزار می‌شود. ریشه‌ها و اختلافات سیاسی، بازی بین این ۲ تیم را از حساسیت بالایی برخوردار کرده است. بتیسی‌ها همواره یکی از موافقان حکومت مرکزی اسپانیا بودند و سویایی‌ها در نقطه مقابل قرار داشتند.

آغاز لالیگا با دربی سیاسی/ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

تاکنون، ۱۳۰ بار ۲ تیم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم بتیسی‌ها ۳۸، سویا ۶۱  و ۳۱ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. شاگردان خوان لوپتگی در سویا با کسب ۴۷ و اختلاف ۹ امتیازی نسبت به رئال مادرید در جایگاه سوم جدول قرار دارند و امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هستند. رئال بتیس هم با کسب ۳۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول جای گرفته‌است. دیدار رفت ۲ تیم، با برتری ۲ بر یک سفید پوشان سویا به پایان رسید.

گرانادا – ختافه؛ جمعه ۲۳ خرداد ساعت ۲۲

در تعطیلات کرونایی زمزمه‌هایی مبنی بر جذب محمد محبی، بازیکن سپاهان اصفهان توسط گرانادا به گوش می‌رسید و حالا این تیم در دومین بازی از  رقابت‌های این هفته میزبان ختافه خواهد بود. گرانادای رده نهمی در حالی پا این دیدار می‌گذارد که از ۶ بازی اخیر خود، تنها یک شکست در کارنامه داشته و در آن سوی میدان ختافه در تلاش برای کسب ۳ امتیاز این بازی است، تا امید‌های خود برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را افزایش دهد. ختافه با کسب ۴۶ امتیاز، بالاتر از اتلتیکو مادرید، در رده پنجم جدول رده‌بندی لالیگا قرار گرفته است.

آغاز لالیگا با دربی سیاسی/ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

مایورکا – بارسلونا؛ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

اما بارسلونا، یکی از غول‌های فوتبال اروپا نیز این هفته مقابل مایورکای انتهای جدولی قرار می‌گیرد تا میلیون‌ها هوادار این تیم در سراسر جهان، از شروع لالیگا لذت ببرند. دیدن دوباره لیونل مسی و دیگر ستاره‌های بارسلونا در مستطیل سبز یکی از بهترین اتفاقات فوتبالی در ماه‌های اخیر به حساب خواهد آمد.

آغاز لالیگا با دربی سیاسی/ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

بارسای کیکه ستین، با وجود شکست در الکلاسیکو، با کسب ۵۸ امتیاز و اختلاف تنها یک امتیاز، بالاتر از رئال مادرید در صدرجدول قرار گرفته است و با زدن ۶۳ گل، بهترین خط حمله را در بین تیم‌های لالیگایی در اختیار دارد. از طرفی مایورکا با کسب تنها ۲۵ امتیاز در منطقه سقوط قرار دارد و با دریافت ۴۴ گل، پس از اسپانیول رده بیستمی، دومین خط دفاعی ضعیف اسپانیا  محسوب می‌شود.

رئال مادرید – ایبار؛ یکشنبه ساعت ۲۲

پرافتخارترین تیم قاره سبز هم یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته لالیگا را مقابل ایبار رده شانزدهمی برگزار می‌کند. شاگردان زین‌الدین زیدان که از ۴ بازی قبلی خود در لیگ تنها موفق به کسب یک برد شدند، صدر جدول را هفته بیست و هفتم به رقیب سنتی خود یعنی بارسلونا واگذار کردند و حالا برای کسب تمامی امتیازات بازی مقابل ایبار پا به زمین می‌گذراند.

البته مدیران رئال، تصمیم گرفتند مراحل آماده‌سازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را در این مقطع از فصل انجام دهند و در ادامه لالیگا، بازی‌هایی که کهکشانی‌ها میزبان آن هستند، در ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو برگزار شود. ایبار هم که تا به اینجای فصل تنها ۲۷ امتیاز به دست آورده است و در صورت شکست مقابل رئال، خطر سقوط به دسته پایین‌تر را بیش از پیش احساس خواهد کرد.

آغاز لالیگا با دربی سیاسی/ رونمایی از مسی پس از ۹۸ روز

دیگر بازی‌های این هفته لالیگا به شرح زیر خواهد بود:

  • والنسیا – لوانته / شنبه ۲۴ خرداد/ ساعت ۰۰:۳۰
  • اسپانیول – آلاوز / شنبه ۲۴ خرداد/ ساعت ۱۵:۳۰
  • سلتاویگو – ویارئال/ شنبه ۲۴ خرداد/ ساعت ۱۹:۳۰
  • لگانس – وایادولید/ شنبه ۲۴ خرداد/ ساعت ۲۲:۰۰
  • اتلتیک بیلبائو – اتلتیکو مادرید/ یکشنبه ۲۵ خرداد/ ساعت ۱۵:۳۰
  • رئال سوسیداد – اوساسونا/ دوشنبه ۲۵ خرداد/ ساعت ۰۰:۳۰
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار