معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره شعر کردی منال(منطقه غرب کشور) در دوره چهارم برگزاری آن خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان خردادماه است.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 12 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛یونس قیطانی اظهار داشت: این آثار از شاعران استان های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بنا به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا بخشی از برگزاری این جشنواره بصورت مجازی خواهد شد، افزود: تاکنون ۱۵۰ اثر شامل ۵۰ شعر کودک کردی از بزرگسالان و نوجوانان و ۱۰۰ کلیپ تصویری شعرخوانی کودکان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: پس از انتشار فراخوان استقبال چشمگیر و گسترده ای از سوی خانواده ها در بخش شعرخوانی کودکان انجام به طوری که از تمام مناطق و با گویش های متنوع زبان کردی کلیپ های شعرخوانی ارسال شده است.

قیطانی، حمایت از زبان مادری به عنوان ابزار قدرتمند حفظ و انتقال میراث ارزشمند فرهنگ ملی و تقویت ریشه‌های آن در میان خانواده‌ها و فرزندان استان ایلام و سایر مناطق فرهنگی  را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

به گفته وی، این جشنواره با مشارکت انجمن شعر و ادب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان و حمایت اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان ایلام به منظور کشف و معرفی استعدادهای نو در حوزه شعر کردی کودک و ایجاد انگیزه در شاعران کردی‌سرا برای خلق آثار ادبی فاخر در این حوزه و پاس‌داشت و تقویت زبان مادری برگزار می‌ شود.

قیطانی با ذکر اینکه شاعران می‌توانند با ارسال حداقل سه و حداکثر پنج اثر (بدون محدودیت قالب‌های شعری) تا پایان خردادماه جاری در جشنوارە شرکت کنند، افزود: اختتامیه این جشنواره فصل تابستان انجام می شود.

جشنواره دوسالانه شعر کردی منال از سال ۹۲ در ایلام کلید خورده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار