امسال به‌دلیل بارش‌های بسیار به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان نهاوند خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد پس بازسازی مجدد این واحد در دستور کار نهاد‌های مربوطه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 08 June 2020
اگر چه وقوع سیل منازل مسکونی بسیاری از مردم به‌ویژه شهرستان نهاوند را تخریب کرد، اما این اتفاق سبب شد با همت مسئولان نهضت مرمت و بازسازی مسکن روستایی در استان همدان آغاز شود، نهضتی که مطابق آن ۳ هزار و ۶۵۰ مسکن روستایی نهاوند بازسازی می‌شود.

به گزارش تسنیم در ماه‌های اسفند و فروردین‌ماه سال ۹۸ و ۹۹ منازل روستایی و شهری نهاوند از سیلاب خسارت فراوانی دیدند به‌طوری که فقط در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن روستایی نهاوند خسارت وارد شد موضوعی که سبب شد برای بازسازی آن‌ها بیش از ۲۸۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

امسال نیز به‌دلیل بارش‌های بسیار به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان نهاوند خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد پس بازسازی مجدد این واحد در دستور کار نهاد‌های مربوطه قرار گرفت.

بازسازی و مرمت ۳ هزار و ۶۵۰ مسکن روستایی

علیرضا نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امسال ۳ هزار و ۶۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری خسارت‌دیده سیلاب از محل اعتبارات ستاد بازسازی و طرح ویژه نوسازی مسکن کشور نهاوند احداث، بازسازی و تعمیر می‌شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: امسال هزار واحد مسکن روستایی در قالب طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی و ۲ هزار و ۶۵۰ واحد احداثی که به دلیل بارندگی‌های شدید دچار آسیب شده بودند در قالب ستاد بازسازی این شهرستان، در سطح روستا‌ها و ۴ شهر این شهرستان احداث و بازسازی می‌شوند.

همچنین حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در جریان بازدید از واحد‌های مسکونی در حال احداث روستای دره میرزا شهرستان نهاوند اظهار داشت: بیشترین خسارت سیلاب‌های دو سال پیش مربوط به نهاوند بوده و بیشترین اعتبارات به این شهرستان و روستا‌های آن اختصاص یافته است.

ظفری گفت: عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی در حال احداث روستای دره میرزا به عنوان یکی از ۶۲ روستای منطقه در سطح بسیار وسیعی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به این که امسال در استان همدان انقلابی در بحث مسکن روستایی رخ‌داده است، افزود: بیش از ۷۱۵ میلیارد تومان برای احداث و بازسازی مسکن‌های روستایی متأثر از سیل اختصاص یافت که پس از وقوع سیل و فروکش کردن مخاطرات آن اجرای ۱۸ هزار و ۷۷۱ فقره واحد احداثی، تعمیری و معیشتی بررسی و به تصویب رسید.

وی گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده در پی وقوع سیل در اختیار استان قرار گرفت و ۱۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان همدان به‌حساب متقاضیان واجد شرایط نیز واریز شد.

ظفری با بیان اینکه در بخش بازسازی و تعمیر ابنیه فنی شامل پل‌ها، مسیل و ... نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است اظهار داشت: بر اساس این مصوبه در استان، سهم شهرستان نهاوند ۹ میلیارد تومان بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اعلام اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سالانه نزدیک به چهار هزار مسکن را بهسازی و نوسازی می‌کندعناون کرد: عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان به‌عنوان برنامه امسال این بنیاد از محل منابع ملی، استانی و تسهیلات بانکی به‌عنوان جهش تولید امسال آغاز شده است.

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با تمام توان در خدمت مردم برای دفاع از بودجه شهرستان در مجلس هستم.

وی با اشاره به نقش مسکن در ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: اولویت اصلی من رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال است و اگر کار‌های بنیاد مسکن و ساخت و ساز‌ها شروع شود بخشی از بیکاری در نهاوند برطرف می‌شود و روستا‌ها و شهر نیز نوسازی می‌شود.

نماینده مردم نهاوند گفت: همه مسئولان شهرستان در تلاش هستند تا روند پرداخت وام به روستائیان و آسیب‌دیدگان از سیلاب تسریع شود و من نیز در مجلس پیگیر آن خواهم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار