افشای جزئیاتی از قرارداد مارک ویلموتس نشان داد این قرارداد پیچیدگی‌های دارد و در حال حاضر سؤالی درباره نقش یک فرد در این قرارداد وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 07 June 2020

ماجرای قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال با پیچیدگی‌های جدیدی روبه‌رو شده است. مسلماً ابعاد جدیدی هم از این قرارداد وجود دارد که هنوز رسانه‌ای نشده یا برای ایران بهتر است تا زمان بررسی پرونده در فیفا و دادگاه عالی ورزش (CAS) و اعلام نتیجه آن، رسانه‌ای نشود.

آنچه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره قرارداد ویلموتس می‌گفت و هنوز از آن دفاع می‌کند، عنوان قرارداد خوب بود، اما چیزی که از قرارداد مشخص شده، نمی‌توانیم آن را چیزی جز یک قرارداد بد بدانیم. مهدی تاج گفته بود قرارداد کارلوس کی‌روش در عقد قرارداد با ویلموتس برای آنها درس بزرگی بود، اما با مشخص شدن نحوه قرارداد سرمربی بلژیکی باید گفت که گویا این درس‌ها برای رئیس سابق فدراسیون بدآموزی داشته است.

حالا این قرارداد بدتر از بد است که می‌تواند برای فوتبال ایران درسی بزرگ باشد. قراردادی که در صورت به نتیجه رسیدن آن در فیفا به سود مارک ویلموتس، فوتبال ایران را 6 میلیون یورو دیگر متضرر خواهد کرد، آن هم برای مربی‌ای که سودی برای فوتبال ایران نداشت. با این حال نباید به سادگی از کنار این قرارداد بد گذشت، در شرایطی که رقم قرارداد این مربی نیز به یکباره افزایشی نزدیک به سه برابر داشت.

عرف قیمت مارک ویلموتس بین مربیان چیزی حدود 800 هزار تا یک میلیون دلار بود و در حالی که با در نظر گرفتن شرایط ایران و پاداش صعود به جام جهانی آن را می‌شد تا 1.3 میلیون دلار افزایش داد، اما به یک باره این قرارداد به 2.25 میلیون یورو رسید. قراردادی که رقم شگفت‌انگیز آن معقولانه نیست و باید دید در پس پرده این قرارداد چه اتفاقاتی رخ داده و چه افرادی حضور داشته‌اند؟

مهدی تاج در خصوص نحوه حضور ویلموتس در تیم ملی اعلام کرد که او از سوی مرکز فرهنگی ایران و هلند به وزارت ورزش و جوانان معرفی شد و مسعود سلطانی‌فر هم نام ویلموتس را برای بررسی به فدراسیون فوتبال داد. هرچند این فدراسیون فوتبال بوده که اقدام به مذاکره با ویلموتس و عقد قرارداد با این مربی کرده و باید دید کانال‌های ارتباطی با این مربی چه کسانی هستند. مذاکرات با ویلموتس در مرکز فرهنگی ایران و هلند انجام نشد، بلکه مذاکرات با این مربی در بلژیک و سفارت ایران در بروکسل صورت گرفت.

اینجا می‌توان به این مورد توجه کرد که اگر حضور ویلموتس در تیم ملی همچنان از طریق مرکز فرهنگی ایران و هلند پیش می‌رفت، باید رد پای دیگری هم از آنها دیده می‌شد، اما در این میان نام افراد دیگری در میان است. فردی به نام «بهروز زنجانی» ملقب به «بوروس» که قبلاً هم در فوتبال ایران و اطراف تیم ملی نام او به چشم خورده است. زمانی که کارلوس کی‌روش در اردوی جنجالی دبی در دی‌ماه 95 کادر ایرانی خود را از جمله دستیاران، مدیر تیم، مدیر رسانه‌ای و مترجم را اخراج کرد، نام فردی به عنوان مترجم جدید کی‌روش مطرح شد. آن فرد همین بهروز زنجانی یا بوروس بود که نشان می‌دهد که این فرد در زمان کی‌روش هم به تیم ملی، این مربی یا فدراسیون فوتبال نزدیک بوده است.

حالا اینکه آیا بوروس در قرارداد با کی‌روش، جنجال‌های این مربی و مبالغ پرداختی به این مربی نقش داشته یا نه، مشخص نیست. با این حال آنچه کمی در خصوص او سؤال ایجاد می‌کند، نقش او در حضور مارک ویلموتس در ایران است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این فرد در ترکیه حضور دارد. باید دید او فردی معتمد و نزدیک به مهدی تاج بوده که در زمان کی‌روش هم به تیم ملی نزدیک شد و نامش به سر زبان‌ها افتاد یا خیر، اما با بازگشت مترجم سابق کی‌روش، حضورش در تیم ملی اجرایی نشد.

در نهایت این سؤال باید از سوی مسئولان وقت فدراسیون فوتبال پاسخ داده شود که آیا زنجانی در حضور و عقد قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران نقشی داشت یا خیر.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار