نامه عضو شورای شهر بابلسر به وزیر نیرو برای حل معضل کم آبی
شهرستان بابلسر که به عنوان پایتخت گردشگری مازندران شناخته شده است ، همیشه خصوصا در فصل گرما که انبوه مسافران به این شهر سرازیر می شوند ناخودآگاه مصرف آب این شهر به شدت بالا می رود و مشکل کم آبی اهالی مردم شریف این شهر را رنج می دهد .
کد خبر: ۸۵۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 07 June 2020

به گزارش تابناک مازندران، شهرستان بابلسر که به عنوان پایتخت گردشگری مازندران شناخته شده است ، همیشه خصوصا در فصل گرما که انبوه مسافران به این شهر سرازیر می شوند ناخودآگاه مصرف آب این شهر به شدت بالا می رود و مشکل کم آبی اهالی مردم شریف این شهر را رنج می دهد .

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای شورای شهر بابلسر در راستای رفع این معضل نامه ای به دکتر رضا اردکانیان وزیر محترم نیروی جمهوری اسلامی ایران نوشته است و درخواست کرد که این مشکل حل شود .

متن این نامه به این شرح است:

به نام خدا

 جناب آقای دکتر رضا اردکانیان وزیر محترم نیروی جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و عرض ادب و احترام

بازهم مشکلی که تا بحال حل نشده است
مشکل بزرگ بی آبی

بدین وسیله مشکلات مردم فهیم شهرستان بابلسر را که مربوط به حوزه فعالیت جنابعالی است برای بار دوم به استحضار می‌رسانم .
آنچه این روزها در بابلسر و سایر شهرهای استان مازندران می‌گذرد؛ که هم جای تاسف دارد و هم جای تعجب !!!
و تاسف از این جهت که هنوز بعد از چهل و یک سال که از عمر انقلاب می‌گذرد مردم از اصلی ترین نیاز خود که آب شرب است محرومند و تعجب از اینکه چرا در قرن بیست و یکم از سوی که فضاپیماها در پی کشف سیارات جدید انتقال انسان به کره های دیگر هستند ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم؟
جناب آقای وزیر محترم

این رسمش نمی باشد که مردم ولایتمدار این شهر هنوز مشکل آب داشته باشند و در صف آب معدنی برای استعمال روزانه شان برای وضو شستشو و نیاز مبرم و ضروری‌تر که نظافت فردی و شستشوی دست‌ها با وجود ویروس مرگبار کرونا است قراربگیرند
و چه ضربه‌ای مهلک تر از این برای نظام است که مردم این بی توجهی و بی مسئولیتی ها را از چشم نظام و انقلاب ببینند و به آن بدبین شوند و تاسف بارتر اینکه هیچ انگیزه و رغبتی در مدیران و مسئولان ما برای رفع این مشکلات دیده نمی‌شود
که ایا تعمداً اینگونه رفتار می‌کنند تا مایه بدنامی نظام شوند ؟ تاهر بار با بهانه‌های مختلف از زیر بار مسئولیت و وظایف خود به دلایل واهی شانه خالی کنند؟
آیا هنوز وقت آن نرسیده که قبل از وقوع حادثه به فکر پیشگیری از آن باشیم ؟ ایا نمی بایست به مشکلات این مردم شریف و ولایت‌مدار اهمیت بدهیم؟
تا به کجا باید از شرافت و متانت این مردم سوء استفاده کرد؟
چرا هنوز شهر بابلسر به عنوان شهری توریستی در تامین آب برای مردم خود ناتوان است جایی که ادعای آن را داریم که مردم ولی نعمتان همه ما هستند و می‌گوییم که می‌بایست توریسم و صنعت توریسم و گردشگری را گسترش دهیم و از این طریق کسب درآمد و ارزش افزوده و توسعه پایدار رابنماییم
و در نشست‌ها و مجامع خود با جملاتی سنگین و دهان پرکن از توسعه زیرساخت‌ها برای جلب توریست دم میزنیم ولی در عمل مردم شهر من از ابتدایی ترین و ضروری ترین نیاز زندگی خود محرومند.
جمعیت این شهر طی۴۰ سال گذشته از ۷ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر رسیده است و در طی دوران ورود مسافر به این شهر این جمعیت به ۱۲۰ هزار نفر نیز می‌رسد.....اما
امکانات و شرایط خدمات رسانی آب مربوط به همان ۴۰ سال گذشته است.
لوله های انتقال آب با اینچ های کوچک و فرسوده و ساخت و سازهای متعدد و توسعه فضاهای شهری و جمعیت انبوه دانشگاهی و مسافران و جهانگردان این کمبود آب را خصوصاً در فصل گرما بیشتر و بیشتر اجحاف می‌کند.
آقای وزیر به والله که این رسم انصاف و عدالت و انسانیت نیست که با کم‌کاری و بی‌توجهی خود به مردم ،هم نظر آنها را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنیم و هم جواب فداکاری‌های این ملت را با انداختن آنها در گرداب مشکلات اینگونه بدهیم .
این مردم در طول این سال‌ها همه کاری برای این نظام و ولایت انجام دادند و خواهند داد و همیشه از جان و مال خود گذشتند .جوان هایشان را برای این مرز و بوم فدا کردند و انصافاً پاسخ آن محبتها و آن از خودگذشتگی ها این بی‌توجهی‌ها و سهل انگاری ها نیست.
چه زمان باید به خودمان بیاییم آیا میدانید مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در طی سال‌ها چقدر این مردم را رنج داده است به ویژه در ایام تعطیلات با حضور میلیونی مسافران و مهمانان این مشکلات پررنگ‌تر می‌شود بگونه ای که در بخش‌هایی از شهر با قطع کامل آب مواجه هستیم این موضوع بارها به مسئولان شهری و استانی انتقال داده شده اما متاسفانه اقدامی جدی و مثمرثمر و پیگیر در این خصوص انجام نپذیرفته است مدیران استانی آب منطقه ای انگار در خواب به سر می‌برند و تا وقتی این مشکلات به بحرانی جدی و ویرانگر تبدیل نشود از خواب بیدار نمی شوند شرکت آب منطقه‌ای استان که مسئولیت مستقیم این امر را برعهده دارد و باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشد اصلا به حاد بودن قضیه توجهی نمیکند.
این را همه ما میدانیم که این جریان یک کمبود منبع نیرو نیست بلکه یک نارسایی مدیریتی و عدم توجه درست به مدیریت تقسیم آب است .جناب وزیر چرا در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی ما مسئولان همیشه پس از بروز حادثه در پی چاره هستیم و فوری جلسات ستاد بحران را برگزار می‌کنیم جلسات و اقداماتی که حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب را دارد .
چه زمانی قرار است تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در بهبود وضعیت زندگی مردم مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد .

منصور مضان نژاد
عضو شورای اسلامی شهر بابلسر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اولا یک عضو شورای شهر نمیتواند مستقیما با مقامی مکاتبه داشته باشد چرا که شورای شهر رئیس دارد وتمام مکاتبات باید ازکانال رئیس طی شود که این یعنی بی نظمی اداری درشورای شهر ومسئله بعدی اقای رمضانژاد شما که بابلسر را شهر توریستی میدانید که قطعا هم همینطور هست اول خودت به وظائف شورای شهری خودت یک نیم نگاهی بنداز بعدش عیب وایراد از مقام دولتی بگیر بنده دربلوار ذوالفقاری ویلا دارم وبصورت تفریحی استفاده میکنم اول باید بگویم الحق والانصاف ازکسبه شهر بگیرید تا مردمان کوچه وبازار وهمسایگان ومقیم شهر بابلسر دارای اخلاق حسنه مودب وبااخلاق هستند ولی متاسفانه این شهر هیچ زیر ساخت گردشگری را ندارد شهرداری بابلسر تنها کاری که درتابستان برای مسافران میکند با گذاشتند موانع وایست درورودی پارکینگها از هرخودرویی مبلغ3500تومن ورودی اخذ میکند در کنار سواحل دریغ از سطل اشغال نبود برنامه فرهنگی هنری درسواحل برای مسافران عدم نظارت شهرداری وتعزیرات از قیمتهای مواد غذایی وپروتینی و........ درشهر بابلسر قیمتها بسیار بالاست شهر بابلسر معابر وبازار ان از وجود نظافت بهره مند نیست درشهر بابلسر مدیران حوزه شهری اعم از شهردار وفرماندار اداره میراث فرهنگی کاملا منفعل عمل میکنند بهرحال کمبود اب شرب دربابلسررا من کامل حس کردم که سال گذشته درمرداد ماه یکهفته ازاب شرب محروم بودیم باتانکر وتراکتور دربلوار ذوالفقاری با اخذ وجه اب درکوچه میاوردند بهرحال اگر اب شرب از بابل وامل برای بابلسر میسر نیست چرا از اب دریا با دستگاه اب شیرین کن بهره نمیگیرید؟
اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بابلسر پایتخت گردشگردی مازندران؟ اقای رمضانژاد مسافران بابلسر را بخاطر دولیتر اب دریا میشناسند من که دربابلسر ویلا دارم بجز بابلرود وسواحل و امام زاده ابراهیم چیزی از بابلسر نمیدانم ایا این کمکاری شماها وشهرداری ومیراث فرهنگی شهر نیست؟ ایا میدانید بابلسر درپیک سفر مسافران چقدر اجناس گران هست ایا نظارتی بر کسبه های بابلسر دارید؟ ایا دربابلسر نظافت اماکن ومعابرعمومی را نظارت میکنید؟ ایا در شهر پارکینگ برای مسافران تعبیه کرده اید بجز یک پارکینگ شهرداری ویکی روبروی ان ایا پارکینگ جوابگوی مسافران واهالی شهر هست؟ ایا میدانید دراوج مسافران بابلسر قفل میشود؟ ایا میدانید وظائف شورای شهر چیست؟ ایا باشهرداری درمورد نحوه جذب گردشگر بازخواست کردید ؟ و.................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
كم آبى يك دليل مهمى كه باعث شده كه قطع آب داشته باشيم همين مجوز برج سازى هاست كه به لطف شهرداري و شوراى شهر اتفاق ميافتد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار