اخراج فوری به دلیل استوری های نژاد پرستانه؛
باشگاه لس‌آنجلس گلکسی جنجال های همسر کاتای را برنتابید و با او قطع همکاری کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 07 June 2020

به گزارش "ورزش سه"، بعد از انتشار پست هایی نژادپرستانه و خشونت‌آمیز از طرف همسر یکی از بازیکنان باشگاه لس‌آنجلس گلکسی، این باشگاه آمریکایی اعلام کرد این بازیکن قطع همکاری کرده و طرفین طی توافقی به این نتیجه رسیده اند.

 

در بیانیه این باشگاه آمده است: "اوایل امروز باشگاه لس آنجلس متوجه مجموعه ای از پست های نژادپرستانه و خشن در رسانه های اجتماعی شد. باشگاه لس آنجلس گلکسی به شدت این پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی را محکوم کرده و خواستار حذف فوری آنها شده است."

 

 

 

همسر کاتای اوایل این هفته در اینستاگرام دو پست منتشر کرد که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. درست در روزهایی که آمریکا دستخوش اعتراضات وسیع به مرگ جرج فلوید و تظاهرات علیه نژادپرستی است، پستهای عجیب همسر کاتای بسیار جنجالی شده بود.  پست هایی که در آنها خواهان کشتن معترضین شده بود و از آنها به عنوان گله نفرت‌انگیز یاد کرده بود. البته این دو تصویر خیلی زود حذف شد، اما به هر حال طرفین به این نتیجه رسیدند قطع همکاری کنند.

 

همچنین او در پست دیگری تصویری به تمسخر معترضان پرداخته بود و با انتشار تصویر زنی که فروشگاه نایک را غارت کرده و چیزی دزدیده بود، از هشتگ "Black Nikes Matter" به جای "Black Lives Matter" که در این روزها به نماد معترضان تبدیل شده، استفاده کرده بود.

 

 

البته خود کاتای روز چهارشنبه به انتقاد از نظرات همسرش در اینستاگرام پرداخت و گفت: "این دیدگاه برای من قابل تحمل نیست و من چنن چیزهایی را به اشتراک نمی گذارم. این اشتباهی از سوی خانواده من بوده و من مسئولیت کامل را بر عهده می گیرم. من اطمینان خواهم داد که من و خانواده ام اقدامات لازم را برای اصلاح، درک، گوش دادن و حمایت از جامعه سیاه پوست انجام می دهند."

 

کاتای 29 ساله پس از گذراندن دو فصل در شیکاگو فایر، در حال سپری کردن اولین فصل حضورش در گلکسی بود. کاتای صربستانی  شش بازی برای صربستان از جمله چهار بازی در جام جهانی 2018 روسیه انجام داده بود. او قبل از انتقال به MLS در یونان، صربستان و اسپانیا فوتبال بازی کرده بود. همسر او نیز 30 ساله است و حالا پست های جنجالی او چنین دردسری را برای کاتای شده است. گفتنی است هواداران باشگاه لس آنجلس گاکسی نیز در اعتراض به این پست های جنجالی دست به تجمع زده بودند.

 

جالب اینجاست کاربران در توئیتر به این اتفاق واکنش نشان داده اند و قریب به اتفاق معتقدند همسر کاتای زندگی شوهرش را نابود کرده است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار