کد خبر: ۸۵۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 07 June 2020
 
تابناک/پس از انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، بارقه‌های امید در دل ملت زنده شد و اقشار مختلف مردم به میمنت این انتخاب شایسته دست به راهپیمایی باشکوه زدند و بیعت خود را با جانشین بنیان‌گذار جمهوری اسلامی جهانی کردند.
 
 

بیعتِ مردم سراسر کشور با آیت‌الله خامنه‌ایبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری، اقشار مختلف مردم شهرها و بخش‌های مختلف کشور به منظور اعلام حمایت و پشتیبانی از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای دست به راهپیمایی باشکوه زدند و با سر دادن شعارهایی از قبیل «بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای بیعت با امام است» «رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مورد تائید ماست»، «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است»، «آیت‌الله خامنه‌ای حزب‌الله جانشین روح‌الله» بر پیروی قاطع از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده و با ایشان بیعت کردند.

گزارش‌های واصله و بیعت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پس از فراق امام خمینی (ره) و روزهای پرتب و تاب خردادماه 1368   از نظر می‌گذرانیم:

تبریز

به دعوت آیت‌الله ملکوتی نماینده رهبری و امام جمعه تبریز، ائمه جمعه و جماعات آذربایجان شرقی اقشار مختلف مردم شهرها، بخش‌ها و روستاهای این استان صبح دیروز با شرکت گسترده در راهپیمایی باشکوه درحالی که یکصدا شعار می‌دانند «خامنه‌ای خامنه‌ای اطاعتت می‌کنیم»، «خامنه‌ای حزب‌الله، جانشین روح‌الله» با رهبر جدید جمهوری اسلامی ایران بیعت کرده و آمادگی خود را برای اطاعت از دستورات و فرامین ایشان اعلام داشتند. به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور مردم حزب‌الله خطه آذربایجان شرقی در این راهپیمائی به‌حدی بود که خاطره راهپیمائی‌های بیعت با امام امت را در اذهان زنده می‌کرد.

ارومیه

مردم عزادار شهرستان ارومیه با برپایی یک راهپیمائی باشکوه در مسیر خیابان امام این شهر، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی ایران بیعت کردند. در این راهپیماییی اقشار مردم همیشه در صحنه این شهرستان اعم از اهل تشیع و تسنن بطور یکپارچه شرکت کرده و با دادن شعارهایی نظیر «بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای بیعت با امام است» «رهبری ایشان مورد تائید ماست» اطاعت محض خود را از مقام جدید رهبری اعلام کردند.

اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی و تربیت معلم شهرستان ارومیه طی یک راهپیمائی حمایت قاطع خود را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام داشتند. راهپیمایان با اجتماع در میدان انقلاب ارومیه و استماع سخنان آقای قرشی نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان پیرامون چگونگی انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی خواستار ادامه راه امام، اتحاد کامل حوزه و دانشگاه و اجرای دقیق وصیتنامه امام امت شدند.

همچنین به‌منظور بیعت با رهبری جمهوری اسلامی ایران راهپیمائی با شکوهی با شرکت روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مردم حزب‌الله قره‌ضیاء‌الدین برگزار شد. راهپیمایان در حالیکه تصاویری از آیت‌الله خامنه‌ای و پلاکاردهایی مبنی بر حمایت خود ایشان حمل می‌کردند با سر دادن شعارهای انقلابی بر اطاعت از اوامر ایشان تاکید کردند.

در پنجمین روز از رحلت امام خمینی راهپیمائی باشکوهی با شرکت روحانیون، نیروهای نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم حزب‌الله برگزار شد. راهپیمایان در حالیکه تصاویری از آیت‌الله خامنه‌ای و پلاکاردهایی مبنی بر حمایت خود از ایشان حمل می‌کردند با شعارهایی همچون «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است»، «برادر روح‌الله شد رهبر حزب‌الله»، حمایت و پشتیبانی خود را از آیت‌الله خامنه‌ای اعلام نمودند.

 زنجان

اقشار مختلف مردم سوگوار زنجان به‌منظور بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دست به یک راهپمایی باشکوه زدند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمائی که تا مزار شهدای این شهر ادامه یافت،با سردادن شعارهایی حمایت بی‌دریغ خود را از رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام داشتند.

مازندران

نیروی نظامی و انتظامی استان مازندران متشکل از ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، ژاندارمری و شهربانی استان دیروز طی یک راهپیمائی باشکوه در حالی‌که با پای برهنه در قالب دسته‌های نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در عزای حضرت امام خمینی سوگواری می‌کردند، با شعارهای «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است» و «آیت‌الله خامنه‌ای امید ماست» در مصلای ساری اجتماع کردند. براساس این گزارش در این مراسم بیانیه مشترک نیروهای مسلح قرائت شد که در آن پرسنل نظامی و انتظامی حمایت خود را از آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان  رهبر جمهوری اسلامی ایران و فرمانده کل قوا اعلام داشتند.

دانشجویان مرکز تربیت معلم ساری به اتفاق خواهران دانش‌آموز مقطع راهنمائی به همراه معلمان دست به راهپیمائی باشکوهی زدند و ضمن عزاداری در مصلای جمعه ساری با شعار «خامنه‌ای حزب‌الله، جانشین روح‌الله» از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای حمایت کردند همچنین قضات، پرسنل دادگستری، پلیس قضایی، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان، هیئت واگذاری زمین، کانون حزب‌الله از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای حمایت کردند.

این گزارش حاکیست شش هزار نفر از بسیجیان استان مازندران به نمایندگی از بسیجیان مازندران به زیارت مرقد حضرت امام اقدام و بیعت بسیجیان استان را با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کردند.

همچنین  اقشار مختلف مردم بهنمیر که در سوگ رحلت امام بسر می‌بردند با انجام یک راهپیمائی با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام نمودند. راهپیمایان با تکبیر قطعنامه راهپیمائی را تائید کردند.

رباط‌کریم

اقشار مردم حزب‌الله و عزادار منطقه رباط‌کریم با امضاء طومار طویلی حمایت همه‌جانبه خود از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را ابراز داشتند و بر لزوم اطاعت از فرامین ایشان تاکید کردند.

سمنان

به‌ منظور پشتیبانی و حمایت از رهبری آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه شهمیرزاد سمنان با برپائی یک راهپیمائی 9 کیلومتری ( از شهمیرزاد تا مهدی‌شهر) بیعت و پشتیبانی خویش را از ایشان اعلام و با روح جاودان امام خمینی جهت ادامه راه آن رهبر کبیر انقلاب میثاق بستند. این گزارش حاکیست همچنین اقشار مختلف مردم مهدی‌شهر سمنان نیز پریروز با برپائی یک راهپیمائی حمایت خویش را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کردند.

گیلان

ده‌ها هزار تن از اقشار مردم مسلمان سراسر استان گیلان با قلبی اندوهبار در حالیکه در سوگ پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند، صبح دیروز با انجام یک راهپیمایی کم نظیر با رهبری جمهوری اسلامی ایران بیعت کردند. شرکت‌کنندگان عزادار در حالی‌که در ماتم از دست دادن بزرگ منادی انقلاب اسلامی و امید محرومان و مستضعفان جهان حضرت امام خمینی عزادار بودند و بر سر و سینه خود می‌زدند با در دست داشتن تصاویری از رهبر بزرگ انقلاب اسلامی و پرچم‌های سیاه و با شعارهای عزا عزاست امروز، خمینی عزیز پیش خداست امروز و اطاعت از آیت‌الله‌خامنه‌ای اطاعت از امام است، بر پیروی قاطع از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند.

دانشجویان و دانشگاهیان گیلان با انجام یک راهپیمائی باشکوه در خیابان‌های اصلی شهر رشت ضمن سوگواری به‌مناسبت رحلت جانسوز امام خمینی با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بیعت کردند. در این مراسم حجت‌الاسلام امینیان طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت رحلت جانگداز رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی درباره صفات و خصوصیات برجسته امام خمینی سخنرانی کرد و آنگاه دانشجویان طی یک راهپیمائی شکوهمندی با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی بیعت کردند.

همچنین در بخش دیگری از گزارش درباره شهر لنگرود آمده است: مردم حزب‌الله و شهید پرور لنگرود طی یک راهپیمائی باشکوهی، که از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا میعادگاه عاشقان الله مسجد جامع برگزار شد، با سردادن شعارهای انقلابی حمایت خود را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام داشتند.

همدان

هزاران تن از عاشقان امام خمینی با انجام یک راهپیمائی باشکوه در خیابان‌های شهر همدان حمایت خود را از آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. راهپیمایان با سردادن شعارهای انقلابی پس از طی مسیر راهپیمائی در مراسم عزاداری امام خمینی در میدان آرامگاه ابوعلی سینا شرکت کرده و ضمن میثاق با امام خمینی با رهبری جمهوری اسلامی بیعت کردند.

سیستان و بلوچستان

مردم حزب‌الله و شهیدپرور شهرستان ایرانشهر اعم از شیعه و سنی با برگزاری مراسم راهپیمائی با شکوهی که از محل مسجد آل رسول تا محل مسجد نور انجام شد، حمایت کامل خود را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام داشتند. راهپیمایان که پلاکاردهایی مبنی بر اطاعت از رهبری در دست داشتند و شعارهای انقلابی سرداده بودند در پایان مراسم طومار حمایت از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را امضا کردند.

محلات

راهپیمائی بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای با حضور امام جمعه، اساتید، طلاب و روحانیون، مسئولین و مردم حزب‌الله شهرستان محلات برگزار شد. در این راهپیمائی که از مسجد قائم آغاز و تا گلزار شهدا ادامه یافت شرکت‌کنندگان عزادار با سردادن شعارهایی از قبیل «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است»، در گلزار شهدا اجتماع نموده و طی شعارهایی پشتیبانی کامل و قاطع خویش را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام داشتند و در جوار مزار شهدا با خود عهد کردند که راه امام را ادامه دهند.

مشهد

راهپیمائی دانشگاهیان، فرهنگیان و دانش‌آموزان مشهد به‌منظور بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد. در این مراسم جمعی از روحانیون و اساتید دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، فرهنگیان مناطق و نواحی چهارگانه آموزش و پرورش مشهد شرکت داشتند. بنابراین گزارش راهپیمایان در حالیکه تصاویری از رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای در دست داشتند، با سر دادن شعارهائی نظیر «برادر روح‌الله، شد رهبر حزب‌الله» و «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است» از مسجد دانشگاه فردوسی مشهد به‌ طرف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) دست به یک راهپیمائی باشکوه زدند و در صحن امام خمینی حرم مطهر اجتماع کردند.

این گزارش حاکیست در پایان این مراسم قطعنامه‌ای در نه ماده خوانده شد که مورد تائید حاضرین قرار گرفت در قسمت‌هایی از این قطعنامه ضمن تقدیر از اقدام به‌موقع و شایسته مجلس خبرگان آمده است:

ما دانشگاهیان و فرهنگیان در استمرار خط انبیاء و ائمه و در راستای تداوم رهبری حضرت امام خمینی با ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیعت نموده و به منافقین بدنهاد، روشنفکران وابسته و روحانی نمایان متحجر اعلام می‌نماییم که مطمئنا با رهنمودهای امام و رهبری جدید و هوشیاری امت تمامی راه‌های نفوذ را بر آنان خواهیم بست...

جمعی از مسئولین و روحانیون اهل تسنن و تشیع منطقه خواف پس از دیدار با امام جمعه این شهر در مسجد جامع خواف اجتماع کردند و ضمن نوحه‌سرایی و عزاداری رحلت جانکاه امام خمینی را تسلیت، و با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بیعت نمودند.

اهواز

به‌مناسبت بزرگداشت رحلت جانکاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیعت با اندیشه‌های امام و رهبری آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای مراسمی با شرکت کلیه فرهنگیان در تالار معلم اهواز برگزار شد. در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش و فرهنگیان جهت بیعت با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای طی مراسم باشکوهی بسوی بیت امام جمعه اهواز حرکت کردند و اعلام نمودند که بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای بیعت با امام است.

در این راهپیمائی که از سوی قرارگاه نیروی زمینی جنوب، کربلا، سپاه ششم امام جعفر صادق و نماینده رهبری در نیروی زمینی سپاه جنوب ترتیب یافته بود حجت‌الاسلام موسوی جزایری نماینده رهبری و امام جمعه اهواز پیرامون تداوم راه رهبر کبیر انقلاب و اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران که یکی از وصایای امام خمینی مبنی بر اطاعت مردم از خبرگان می‌باشد، مطالبی بیان داشت.

همچنین به گزارش خبرنگار واحد مرکزی از اهواز راهپیمائی بزرگ بیعت با رهبری با شرکت هزاران تن از مردم موحد و خداجوی اهواز برگزار شد. در این راهپیمائی اقشار مختلف مردم و عشایر غیور عرب اهواز و نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولین شرکت داشتند.

دزفول

در گزارشی از دزفول آمده است: در پی بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و میثاق با حضرت امام مردم قهرمان و شهیدپرور دزفول به‌همراه جمعی از رزمندگان اسلام طی یک راهپیمایی گسترده حمایت خود را از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اعلام داشتند. راهپیمایان با شعارهای بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای، میثاق با امام است. اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است، حمایت کامل خود را از رهبری انقلاب اعلام داشتند.

کرمان

جمع کثیری از اساتید، دانشجویان و فرهنگیان کرمان با دست زدن به یک راهپیمایی با شکوه در خیابان‌های شهر کرمان با رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله خامنه‌ای بیعت کردند. در این راهپیمائی باشکوه که به‌دعوت جهاد دانشگاهی و انجمن‌های اسلامی، اساتید، دانشجویان، کارکنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های شهید باهنر و علوم پزشکی کرمان، شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی دانشجویان آموزشکده شهید چمران و سایر مراکز آموزش عالی کرمان برگزار شد، دانشگاهیان و فرهنگیان کرمان در طول مسیر ضمن عزاداری و سوگواری با دادن شعارهای «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است»، «بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای بیعت با امام است»، خمینی خمینی قسم به روح پاکت تا انقلاب مهدی راهت ادامه دارد و مرگ بر آمریکا از انتخاب بجا و شایسته آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت و بر اطاعت از فرامین رهنمودهای مقام معظم ولایت فقیه تاکید کردند.

خرم‌آباد

از طرف دانشجویان مجتمع عالی شهید بهشتی خرم‌آباد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان صبح مراسم سوگواری بمناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی و اعلام بیعت با رهبری جمهوری اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای در میدان شهدای این شهرستان برگزار شد. مردم حزب‌الله و عزادار شرکت کننده در این مراسم همگام با دانشجویان با شعارهای «خامنه‌ای خامنه‌ای تا خون در رگ ماست حمایتت می‌کنیم»، تا حوزه کمالیه خرم‌آباد راهپیمایی کردند.

یزد

به‌مناسبت ارتحال جانکاه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دعوت روحانیت یزد ائمه جماعات و طلاب علوم دینی در استان یزد با عزاداری و سینه‌زنی اقدام به یک راهپیمایی باشکوه از بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی به‌سوی مسجد ملا اسماعیل کردند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده رهبر و امام جمعه یزد نیز حضور داشت روحانیون پس از اجتماع در مسجد ملااسماعیل قطعنامه‌ای را در شش ماه قرائت کردند که در قسمتی از این قطعنامه آمده است: ما روحانیت و مردم استان یزد از رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله خامنه‌ای و بیانیه هفت ماده‌ای ایشان حمایت خواهیم کرد همچنین در این قطعنامه مبارزه با گروهک‌های ضد اسلام و نیز وحدت و یکپارچگی مردم با حضور در مراسم باشکوه نماز جمعه و حفاظت از آن تاکید شده است.

طلاب و دانشجویان استان یزد در یک راهپیمایی گسترده با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بیعت کردند. به‌گزارش واحد مرکزی خبر راهپیمایان پس از اجتماع در مسجد روضه محمدیه انجام برنامه نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوک جانگاه رهبر عالیقدر جهان اسلام امام خمینی به عزاداری پرداختند. این اجتماع با صدور قطعنامه‌ای در شش ماه که با تکبیر مورد تائید حاضرات قرار گرفت.

شیراز

دانشگاهیان شیراز با انجام یک راهپیمایی بیعت خود را با رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. در این راهپیمایی که از محل دانشگاه تا بیت نماینده ولی فقیه در فارس انجام شد دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شیراز شرکت داشتند که با شعارهائی بیعت خود را با رهبر معظم جمهوری اسلامی اعلام کردند.

در گزارشی دیگر از  واحد مرکزی خبر از شهرستان جهرم آمده است: مردم جهرم با امضاء طوماری به‌طول چهل متر حمایت قاطع خود را از انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. در این طومار که طی آن از ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادقانه ابراز تاسف شده از حسن انتخاب مجلس خبرگان نیز قدردانی گردیده است.

چهارمحال بختیاری

به گزارش واحد مرکزی خبر از چهارمحال بختیاری مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد، پیام‌نور و دانشکده کشاورزی استان نیز با شرکت در یک راهپیمائی باشکوه با آیت‌الله خامنه‌ای بیعت کردند. در پایان این راهپیمائی، حجت‌الاسلام ناصری یزدی، آیت‌الله خامنه‌ای را فردی لایق و شایسته برای رهبری و مورد تائید حضرت امام خمینی ذکر کردند.

قشم

اهالی مسلمان اهل تسنن و تشیع شهرستان قشم و روستاهای تابعه طی یک راهپیمائی باشکوه در پیروی از مقام رهبری و اجرای اوامر ایشان اعلام آمادگی کردند. در این راهپیمائی کم‌نظیر راهپیمایان با حمل پلاکاردهایی با مضامین انقلابی و اسلامی و تصاویر امام امت و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن سر دادن شعارهای «چه شیعه و چه سنی رهبر فقط آیت‌الله خامنه‌ای» ، «خامنه‌ای، خامنه‌ای حمایتت می‌کنیم» و «اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است» بیعت ناگسستنی خود را با مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و بر پیروی بی‌چون و چرا از فرامین ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند.

ایلام

«دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرهای ایلام و مهران در یک راهپیمائی گسترده تحت عنوان میثاق با امام، بیعت با رهبر در سطح خیابان‌های شهر ایلام ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس امام امت بیعت خود را با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و ولی‌امر مسلمین اعلام کردند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار