گفت و گوی صریح طلبه جهادی با تابناک:
اگر بتوانیم دست های آلوده را قطع کنیم و افراد لایق و متخصص را جایگزین نماییم، مشکلات استان حل خواهد شد اما به همین مسئولین و همین ایده و تفکرات هیچ امیدی برای حل معضلات استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 06 June 2020

 

حصیرآباد یکی از مناطق قدیمی و محروم کلانشهر اهواز است. علت نامگذاری این منطقه این است؛ در زمانی که خانه ها عمدتا از خشت و آجر ساخته می شدند، خانه های این منطقه حصیری بود. از جمله مشکلات اصلی حصیرآباد ساخت غیراصولی خانه ها بر روی تپه های موجود در این منطقه است که بدنبال خود مشکلات عدیده ی فراوانی را از جمله بافت فرسوده به وجود آورده است.

از این رو تابناک خوزستان درباره مشکلات منطقه حصیرآباد، با طلبه فعال جهادی منطقه به گفت وگو پرداخته است.

 

سیدعماد موسوی بیدک با تاکید بر ضرورت حل مشکلات منطقه حصیرآباد به صورت ریشه ای، می گوید: محرومیت حصیرآباد برای همه مشخص است و جزء مناطق محروم استان به حساب می آید از طرفی مسئولین نیز توجهی خاص به مشکلات منطقه ندارند و به دلیل همین بی توجهی به منطقه‌ای حاشیه نشین تبدیل شده است. مشکلات منطقه حصیر آباد را باید ریشه ای حل کرد و ریشه مشکلات این منطقخ نیز مسئولین است. اگر بگویند این مشکلات چگونه به وجود آمده است بنده می گویم این مشکلات از طریق عملکرد مسئولین در حصیرآباد ظاهر شده است.

 

این طلبه فعال جهادی ادامه می دهد: یکی از معضلات منطقه" ساخت و ساز غیر مجاز" در دامنه کوه یا همان تپه های حصیر آباد است که هر مدت یکبار بر اثر ریزش خانواده ای را داغدار می بینیم. این امر نیز به مسئولین باز میگردد و اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم می بینیم شهرداری منطقه در جایگاه معین و قانونی از این امر جلوگیری نکرد. اکنون نیز همین است و روند ادامه دارد. در همین چند وقت اخیر یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز را چندین بار به شهرداری گزارش دادیم اما هیچ کاری انجام نشد. امروزه ضعف مسئولین دولتی استان، اساسی ترین مشکل است که باید این مشکل حل شود تا بتوانیم سایر مشکلات دیگر را حل کنیم.

 

وی عنوان می کند: پایین تر از حصیرآباد منطقه ای به نام کوی رمضان است. بلواری در این منطقه وجود دارد که چند سال است برای اصلاح خط فاضلاب و آسفالت آن درگیر هستند. هیچکس نیز پاسخگوی امر نیست. از آن سو، اتوبانی وجود دارد که برای احداث آن از بیت المال هزینه شده است اما درحال حاضر به محلی برای دپو نخاله و زباله تبدیل شده است. این معضلات دیگر درون استان حل نمی شوند و باید برای مشکلات خوزستان، پرونده ای خارج از استان تشکیل شود و به وجود آورندگان این مشکلات مجازات شوند تا پس از آن، یک کار اساسی بتوان انجام داد.

 

موسوی بیدک درباره بازدید12 نماینده مجلس یازدهم از منطقه حصیر آباد می افزاید: هنگامی که نمایندگان از منطقه بازدید کردند چیزی به جز تاسف نداشتند. حقیقتا ناراحت شدند و به استاندار تذکر دادند و در مواجه با هدایا نیز واکنش نشان دادند. حقیقت این است که استان ما استانی بیمار است و بیماری آن با این مسئولین درمان نمی شود. اگر فکر می کنید که با این مسئولین، استان ما درمان و مشکلات آن حل می شود به بیراهه رفته‌اید. راه اساسی برون رفت از مشکلات خوزستان، رسیدگی به تخلفات مسئولین است. اگر ما دست های آلوده را بتوانیم قطع کنیم و افراد لایق و متخصص را جایگزین کنیم، مشکلات استان حل خواهد شد اما به همین مسئولین و همین ایده و تفکرات هیچ امیدی برای حل معضلات استان وجود ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار