نماینده پرحاشیه لیست امید:
کد خبر: ۸۵۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳ 06 June 2020
روزنامه اعتماد روز سه‌شنبه در یادداشتی به قلم پروانه سلحشوری نماینده اصلاح‌طلب حاشیه‌ساز مجلس دهم درباره ارزیابی عملکرد فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس نوشت: «بايد اعتراف كنم كه ما در فراكسيون اميد مي‌توانستيم به‌گونه‌اي ديگر عمل كنيم ولي نكرديم. همان ابتدا بارها پيشنهاد كردم كه فراكسيون اميد به‌ معناي واقعي كلمه تشكيلاتي عمل كند ولي چنين نشد. شما عملكرد اين فراكسيون را با فراكسيون نيروهاي انقلاب و اصولگرايان در مجلس يازدهم قياس كنيد. آنان پيش از ورود به مجلس تكليف رئيس و كرسي‌هاي هيات رئيسه و حتي كميسيون‌هاي اصلي را مشخص كرده‌اند،»
 



گفتنی است مدعیان اصلاحات زمانی که از قدرت و مناصب اجرایی و سیاسی دوراند، به هر حیله و ‌ترفندی چنگ می‌زنند تا به آن برسند و در این مسیر از هیچ شناعتی حتی به آشوب کشیدن مملکت و گرا دادن به دشمن برای تحریم ملت هم ابایی ندارند.
زمانی که به قدرت می‌رسند چون کمترین کارآمدی و کوچک‌ترین برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند، با تفکری وابسته و خود حقیرپندار، سرمایه‌ها و دستاوردهای کشور و زندگی مردم را به نابودی می‌کشانند. به فساد اقتصادی و دست‌درازی به بیت‌المال آلوده می‌شوند، به جای وکیل ملت بودن، وکیل‌الدوله می‌شوند، با تصویب و حمایت از توافقی فاجعه‌آمیز دستاوردهای هسته‌ای کشور را نابود و به جای لغو تحریم‌های گذشته ده‌ها و صدها تحریم دیگر به کشور اضافه می‌کنند، به جای رسیدگی به تنگی معیشت مردم به منفعت‌طلبی شخصی و زدوبندبازی سیاسی سرگرم می‌شوند و به جای چاره‌اندیشی برای حل مشکل انبوه بیکاران به‌دنبال مقرر کردن حقوق‌های نجومی و مادام‌العمر برای خود می‌روند، با عملکرد خود کارخانه‌ها و مراکز تولید کشور را به تعطیلی می‌کشانند، ارزش پول ملی کشور را نابود می‌کنند و.... بعدا مشخص می‌شود این مدعیان که در مدت نمایندگی خود به جای خدمت به مردم ، با مواضع پوچ و حاشیه‌ای آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند، 4 سال تمام عمر یک ملت و تمام ظرفیت‌های یک کشور را صرف آزمون و خطای خود کرده‌اند تا مثلا مشخص سیاست بیاموزند و در آخر امر هم به جای عذرخواهی بابت خسارت‌هایی که به کشور و ملت وارد آورده‌اند، طلبکار می‌شوند.
رویه دوگانه و ترفندآلود رسانه‌های اصلاحات
روزنامه دولتی ایران در شماره روز سه‌شنبه در مطلبی نوشت: «بازتاب اولین نطق آقای قالیباف رئیس‌محترم مجلس یازدهم نشان از آن دارد که یک طیف از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی از آن استقبال کرده و همزمان سبب‌ساز برخی نگرانی‌ها هم شده است. رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اما در صدر استقبال کنندگان این نطق بودند و‌اشاره و انتقاد قالیباف به مدیریت دستگاه‌های اجرایی گویا آنها را سر ذوق آورده است. چنانکه سایت فارسی دویچه‌وله در خبر خود نوشته: «قالیباف در نخستین نطق خود به عنوان رئیس ‌مجلس، دولت را به «ناکارآمدی و آشفتگی» و خطرناک‌تر کردن شرایط کنونی متهم کرد.» بی‌بی‌سی فارسی هم با برجسته کردن نطق رئیس‌ مجلس نوشته «محمدباقر قالیباف، رئیس‌جدید مجلس در نخستین نطق پیش از دستور خود گفت الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی ناکارآمد است و مجلس با دولت منطقی و انقلابی خواهد بود... اکنون که مجلس در آغاز راه خود قرار دارد، آنچه شرایط را خطرناک‌تر می‌کند، الگوی مدیریتی دستگاه اجرایی کشور است، که علاوه‌بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه‌های الگوی مدیریت جهادی نیز باور ندارد.» این سخنان شهردار اسبق تهران در فضای مجازی هم با تعابیری همچون «قالیباف شمشیر را از رو برای دولت بسته» مواجه شد.
 در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «سؤال و چه بسا نگرانی این است که متهم کردن یک قوه به ناکارآمدی آن هم در شرایطی که هنوز مجلس در ابتدای راه است و این اتهام مستند بر هیچ گزارش تحقیقاتی و مطالعاتی از سوی کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیست، در مسیر تقویت و احیای سرمایه اجتماعی است یا خدای نکرده در مسیر تداوم رقابت‌های انتخاباتی و شروع زودهنگام آن معطوف به موعد ۱۴۰۰؟»
ارگان دولت همچنین طی یادداشتی آورده است: «آقای قالیباف روزی رقیب انتخاباتی آقای روحانی بوده ‌اما به‌نظر می‌رسد دولت انتظار داشت با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ملاحظات منافع ملی از سوی مجلسی‌ها مد نظر قرار گیرد و بحث‌های انتخاباتی ادامه نیابد. اما به‌نظر می‌رسد نطق رئیس ‌مجلس در این ارتباط چندان امیدوارکننده نبوده است آن‌هم در اولین روزهای آغاز به کار مجلس. چنان‌که برخی این تعبیر را به کار برده‌اند که او شمشیر را از رو بسته است. با همه اینها به نظرم نباید به واسطه نخستین نطق رئیس ‌مجلس قضاوت زودهنگام داشت.»
ارگان دولت به‌گونه‌ای نوشته که گویا این دولت است که در روزهای اولیه آغاز به کار خود قرار دارد نه مجلس! این در حالی است که اعتماد بیجای دولت به آمریکا و اروپا و معطل گذاشتن ظرفیت‌های رشد و شکوفایی اقتصاد، سبب کوچک شدن سفره مردم، تورم افسارگسیخته، رکود فراگیر، تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و بیکاری هزاران کارگر شد که طی سال‌های اخیر در گزارش‌های مستند نهادهای رسمی کشور منعکس شده است و امری ملموس برای مردم است. افزون بر این، ارگان دولت و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی بارها ادامه‌دهنده خطوط خبری دروغ‌آمیز و محورهای مبتنی بر سم‌پاشی امپراتوری رسانه‌ای ضد انقلاب در خارج از کشور بوده‌اند و متقابلا رویکرد و عملکرد آنها مورد استقبال بنگاه‌های دروغ‌پراکنی معارض انقلاب قرار گرفته است. نطق رئیس‌مجلس، رویه دوگانه رسانه‌های اصلاح‌طلب را بار دیگر آشکار کرد.
واکنش ضعیف به سرکوب‌های آمریکا
روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «تا دیروز که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از طرف سخنگو در مورد مسائل جاری آمریکا اظهارنظر کرد، من منتقد بودم که چرا وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری در این مورد نمی‌کند. به گمان من، در این کار تعلل شد و خیلی دیرهنگام ایران در این زمینه موضع‌گیری کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه که خودش استاد حقوق بشر دارد باید در این زمینه اظهارنظر می‌کرد».
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «از مقام‌های دستگاه سیاست خارجی، تا شخص وزیر و حتی رئیس‌جمهور، در واکنش به سرکوب اعتراضات و نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی در آمریکا تعلل کردند. کشتار انسان‌ها، برخورد نامناسب با انسان‌ها در هرجا که باشد نامناسب است و باید محکوم شود. محکومیت نقض حقوق بشر در آمریکا، از سوی تهران یک اقدام ضروری بود که با تاخیر صورت گرفت».
واکنش ضعیف و حداقلی دولت روحانی به سرکوب مردم در آمریکا به حدی ملموس بوده است که حتی صدای رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز درآمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار