کد خبر: ۸۵۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 05 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، حجت الاسلام صادق مرادی، مدیرکل دادگستری استان خوزستان در جمع خبرنگاران در خصوص حریق‌های عمدی چند روز گذشته در استان خوزستان، اظهار کرد: دستگاه قضایی بصورت جدی با ایجاد کنندگان حریق‌ها عمدی برخورد خواهد کرد.
وی افزود: همکاران بنده در دادسرا در خصوص جنگل‌های خسرج، لالی، اندیکا و جنگل‌های خائیز و همچنین موارد آتش سوزی در اهواز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند.
مرادی با بیان اینکه سرنخ‌هایی از عوامل ایجاد حریق به دست آمده است، بیان کرد: عوامل انسانی در این آتش سوزی‌ها دخیل بوده‌‌اند، همکاران ما و عوامل انتظامی در حال تحقیقات هستند و ان شاءالله به محض شناسایی متهمین جزئیات اعلام خواهد شد.

۲ تا ۵ سال زندان در انتظار آتش افروزان جنگ‌ها

مدیرکل دادگستری استان خوزستان افزود: کسانی که عمدا اقدام به ایجاد حریق کرده‌‌اند طبق قانون مجازات اسلامی ۲ تا ۵ سال مجازات در نظر گرفته خواهد شد همچنین اگر این اقدامات مقابله با حکومت باشد مجازات آن‌ها محارب خواهد بود، به همه عوامل مربوطه اخطار می‌کنم مراقب اعمال خود باشند.
وی در پایان گفت: فرهنگ بسیار غلطی هست که بعضی از کشاورزان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن می‌کنند که طبق قانون این اقدام نیز جرم محسوب می‌شود و طبق قانون با آن‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار