حرکت چرخ اقتصاد به عنوان بدیهی‌ترین نیاز جامعه در شرایطی که با کندی مواجه است، ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در نصف جهان، مسیر هموار و میان‌بر امن برای گذر از تنگناها، تحریم و پیچیدگی‌های رکود و بیکاری در این خطه و حتی کشور است.
کد خبر: ۸۵۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 04 June 2020

جعفر قیصری افزود: ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و خلاقیت و شکوفایی در شهرستان های مختلف با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های آنها می‌تواند زمینه حمایت های مالی و معنوی از گسترش شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را فراهم کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به راه‌اندازی نزدیک به ۱۰ مرکز رشد در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان با همکاری صنایع و دانشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برخی این مراکز شامل رشد مقدماتی، جامع فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری فولاد، تخصصی هنر، تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و واحدهای فناوری نجف آباد و شهرضاست.

قیصری با اشاره به راه اندازی هشت مرکز خلاقیت و شکوفایی در شهرستان‌های آران و بیدگل، شاهین شهر، اردستان، فلاورجان، اصفهان، لنجان و گلپایگان، اضافه کرد: این مراکز هسته های فناور متشکل از دانشجویان و اعضای هیات علمی را پذیرش می کنند تا آماده راه‌یابی به مراکز رشد یا موفق به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات و حمایت‌های مالی خوبی نیز برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در سراسر استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری اصفهان در گذشته منابع مالی محدودی داشت اما سال ۹۷ سرمایه و خط اعتباری آن با اعتبارات صندوق شکوفایی و نوآوری و مشارکت دولت و بخش خصوصی افزایش یافت.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  اضافه کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرک و شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان، سه برابر دولت است و در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم.

قیصری  افزود: اگر کشور به سمت توسعه این شرکت ها و واحدها حرکت کند و صنایع، مردم و مسئولان از فناوری‌ها و محصولات آنها استفاده کنند، این گردش مالی و اشتغال ناشی از آن چند برابر و مشکل بیکاری حل می‌شود.

به گفته وی چشم انداز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، راه اندازی ۱۰ پارک علم و فناوری در این مجموعه است هرچند در زمان حاضر توجه ما بیشتر به توسعه کیفی شرکت‌های دانش بنیان و افزایش اشتغال است.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است، افزود: مقرر است تفاهم نامه‌ای با اداره کل امور مالیاتی اصفهان برای استفاده از همه ظرفیت های قانونی و حتی بالاتر از آن برای حمایت از این شرکت‌ها، منعقد کنیم و دفتری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طرف اداره مالیات برای پیگیری این امور راه‌اندازی شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: قوانین محکمی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و همه بخشنامه‌های دولتی، حامی آنها هستند و اگر مشکلی در استان وجود داشته باشد از طریق تعامل و رایزنی حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار