کد خبر: ۸۵۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 04 June 2020

به گزازش تابناک خوزستان؛ دکتر احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۴لغایت ۱۵خرداد) تعداد ۷۹۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی با اشاره به تجمعات گسترده روزهای منتهی به عید فطر، این افزایش را آمار کاملا" قابل پیش بینی برشمرد و افزود: از مجموع ۷۹۲ بیمار جدید، ۶۶۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۰ بیمار نیز بستری شدند و با احتساب این ۷۹۲ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۷۴۲۴نفر افزایش یافت.

گفتنی است در حال حاضر ۷۸۵ بیمار در بیمارستان های استان تحت درمان هستند.خوشبختانه با تلاش های مدافعان سلامت مردم، ۱۶۰۰۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۴ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۰ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۳ مورد بوده است و تعداد کل فوت شدگان ناشی از کرونا ۶۳۰ نفر میباشد.

احسان پور توصیه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری، همچنان مورد تاکید است و انتظار میرود که با توجه به شرایط استان و تسریع در قطع زنجیره انتقال، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار