مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:
کد خبر: ۸۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 02 June 2020
 
نقشی در ورود ذرت‌های تاریخ مصرف گذشته نداشتیم

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تخلیه یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن ذرت در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون، گفت: مجموعه بنادر و دریانوردی خوزستان، نقشی در موضوع ورود ذرت‌های تاریخ مصرف گذشته به کشور نداشته است.

عادل دریس در خصوص نحوه واردات ذرت از طریق بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: به منظور هم‌افزایی اثربخش با وزارت صمت و سازمان‌های تامین‌کننده اقلام اساسی و با هدف تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور از جمله خوراک دام و تنظیم بازار مصرف، مجتمع بندری امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات بندری برای تخلیه بالغ بر یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن ذرت ارائه کرده است.

وی با اشاره به روند تخلیه و حمل ذرت از بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: ذرت‌های تخلیه‌شده از بندر امام خمینی(ره) به تدریج از انبارهای این مجتمع بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: با توجه به لزوم رعایت استانداردهای بهداشتی و غذایی قبل از تخلیه محموله کشتی‌های حامل این نوع کالا، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی اقدام به کنترل و بازرسی و نمونه‌گیری می‌کنند و پس از تایید، مجوز کتبی برای تخلیه، انبارش و توزیع آن صادر می‌شود.

دریس با بیان اینکه اداره‌کل بنادر و دریانوردی  خوزستان در خصوص ورود ذرت‌های تاریخ مصرف گذشته به کشور نقشی نداشته است، گفت: هر نوع بار، پیش از تخلیه در اماکن بندری توسط سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی، کنترل و بازرسی و نمونه‌گیری می‌شود و پس از صدور مجوز از سوی این بخش‌ها نسبت به تخلیه آن اقدام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار