کد خبر: ۸۵۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹ 02 June 2020
 
حجت الاسلام موسوی فرد مسئول تراز انقلابی است که آن را انقلاب مستضعفین و پا برهنگان خواندند تا همه‌ی دنیا بداند طبق وعده الهی، صاحبان اصلی قدرت؛ مستضعفین‌اند.
در روایات دین مبین اسلام، خصوصا روایات نقل شده از حضرت امیر(ع) بسیار بر رفتار حاکمان با مردم تاکید شده است. تا جایی که امام علی در نهج البلاغه به وظایف حاکم در برابر مردم اشاره کرده و از جمله وظایف اشاره شده حضرت امیر برای حاکمان پرهیز از ریاست طلبی حاکمان است.
در نص صریح فرمایش حضرت امیر به مالک اشتر آمده است که از ریاست طلبی و هوای نفسانی او را بر حذر کرده چرا که باعث فساد قلب، نابودی و زوال حکومت می شود.
روزی که امام خمینی، بنیان گزار کبیر انقلاب اسلامی به مسئولین گفتند که شما نوکر مردم هستید و این دولت ها خدمتگزار مردم‌اند وام گرفته از تعالیم امیری بود که به مالک او دستور داد تا قلب خود را پر از رحمت و محبت نسبت به مردم سازد و او را از ریاست به مظلومان نهی کرد.
شاخصه‌ی اصلی امام خمینی از مسئول تراز کشور اسلامی نمایش واقعی تواضع در برابر مردمی بود که خود ولی نعمت مسئولان بودند نه اینکه تنها به تکرار لفظی و کلامی این باور بسنده کنند و در خفا به پایمال کردن و غفلت از حقوق مردم مشغول باشند.
این روزها که بی آبی غیزانیه مانند بمب در رسانه های داخلی و بعضا خارجی صدا کرده است مسئولان بسیاری را از خواب غفلت بیدار کرد و برخی دیگر را باز هم پای کار و در دل حادثه و بحران کشاند.
یکی از تصاویری که این روزها در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های داخلی دست به دست شد، فیلم حضور نماینده رهبر انقلاب کنار لوله های انتقال آب و جوشکاری است. حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی فرد که در ماجرای کم آبی خرمشهر نیز شبانه روز پای کار بود و در کنار نیروهای اجرایی، مشغول جوشکاری بود این بار نیز میدان عرصه جهاد را خالی نگذاشت و شخصا خودش بارها و بارها ناظر کار بود.
از پیش قدمی در عیادت از نوجوان تیر خورده‌ی اهل غیزانیه تا جوشکاری لوله انتقال آب همه گویای مکتبی است که خمینی کوخ نشین و متواضع آن را بنا نهاد و گویای مسلکی است که حضرت امیرالمومنین در راه آن شهید شد.
اما اظهارات عجیب برخی‌ کاربران فضای مجازی در واکنش به تصاویر نماینده رهبری در استان خالی از لطف نبود و معتقد بودند این فیلم ها شوآف و کارهای پوپولیستی است. می‌پذیریم! اما درحالی این سخن را به زبان می آورند که مسئولین دولتی و اجرایی در جریان این اتفاق حتی از انجام کارهای پوپولیستی نیز غافل مانده‌اند.
حقیقت این است که مردم خود می دانند چه کسی در زمان بحران پای کار است؛ مسئولی که در گرمای 40 درجه زیر آفتاب پیگیر حل شدن مشکل آن هاست و مشی او تواضع است یا مسئولی که از اتاق خود، پشت میز و زیر باد خنک کولر برای حفظ ظاهر تنها در زبان پیگیر حل مشکل است؟ 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار