رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس ویدیویی عملکرد فرمانداران ایالت‌های این کشور در برابر معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را ضعیف خواند و اعلام کرد که دولتش قصد دارد با دستگیری هزاران نفر از معترضان، اعتراضات اخیر را به‌شدت سرکوب کند.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 01 June 2020

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.

دونالد ترامپ در این نشست ویدیویی از عملکرد فرمانداران ایالت‌های آمریکا در برابر معترضان انتقاد کرد و آنها را «ضعیف» خواند. وی همچنین اعلام کرد که اقدامات سختگیرانه علیه معترضان در واشنگتن از امروز دوشنبه تشدید خواهد شد.

ترامپ در این خصوص به فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا که برخی از آنها به‌شدت درگیر اعتراضات مردمی هستند، گفت: «واشنگتن به‌خوبی تحت کنترل بوده است، ولی ما قصد داریم این کنترل را بسیار بیشتر از این تقویت کنیم. ما قصد داریم هزاران نفر را بازداشت کنیم. ما می‌خواهیم بسیار بسیار قدرتمندانه [اعتراضات را] سرکوب کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اعلام اینکه اعتراضات گسترده اخیر باعث تضعیف جایگاه آمریکا در جهان خواهد شد، از فرمانداران ایالت‌های این کشور خواست که قوانینی را برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن پرچم این کشور در خاک خودش تصویب کنند.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

وی روز شنبه در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه شب گذشته شخصاً شاهد اعتراضات گسترده در اطراف کاخ سفید بوده است، تأکید کرد که اگر معترضان از فنس‌های کاخ سفید عبور می‌کردند، با شوم‌ترین سلاح‌های از آنها استقبال می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار