منصور ستوده با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان ۳ مترمکعب است، افزود: ظرفیت ۵ میلیون مترمکعبی سد آبشینه به عنوان منبع دوم ذخیره آب همدان هم ۱۰۰ درصد پر است.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 01 June 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پر بودن ۶ سد استان برای فصل گرم خبر داد و گفت: با افتتاح سد نعمت‌آباد پس از ۱۶ سال انتظار، تحول بزرگی در رونق کشاورزی و گردشگری شهرستان اسدآباد رخ می‌دهد.

به گزارش تسنیم، ستوده با اشاره به وضعیت منابع آبی همدان اظهار داشت: ظرفیت سد اکباتان همدان ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب است که ۱۰۰ درصد پر بوده و ۱.۳ مترمکعب آب از آن برای مصرف شرب خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان ۳ مترمکعب است، افزود: ظرفیت ۵ میلیون مترمکعبی سد آبشینه به عنوان منبع دوم ذخیره آب همدان هم ۱۰۰ درصد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب از سد کلان ملایر معادل ۹۷ درصد، ۹ میلیون و ۲۰ هزار مترمکعب از سد سرابی تویسرکان معادل ۹۸ درصد، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از سد شیرین سو کبودراهنگ معادل ۹۸ درصد و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب معادل ۴۹ درصد سد شنجور رزن هم پر است.

ستوده گفت: در مجموع با متوسط بارندگی ۴۵۷ میلی‌متری در استان که نسبت به میانگین بلندمدت ۴۰ ساله ۳۷ درصد افزایش دارد، تابستان خوبی را پشت سرگذاشته و مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم/.

وی از پیشرفت فیزیکی سد نعمت‌آباد اسدآباد تا ۹۴ درصد هم خبر داد و افزود: برای تکمیل طرح ساخت این سد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که ۲۷ میلیارد تومان آن اختصاص یافته پیش‌بینی می‌شود که تابستان امسال به بهره‌برداری رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: طرح ساخت سد نعمت آباد ۱۶ سال به درازا کشیده و با بهره‌برداری از آن کمک بزرگی به کشاورزی منطقه می‌شود.

ستوده گفت: تقویت صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در کنار سد مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی و قایق سواری و ماهیگیری از دیگر مزیت‌های افتتاح سد نعمت‌آباد در اسدآباد به‌شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: افتتاح سد نعمت‌آباد به‌طور مستقیم برای ۱۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار