کد خبر: ۸۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 01 June 2020
 

معاون پرستاری وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود پرستار به ویژه پرستار تخصصی در سه منطقه اهواز، دزفول و آبادان به شدت احساس می‌شود.

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از ایرنا مریم حضرتی بیان کرد: کمبود پرستار با مدیریت انجام شده و کم کردن عمل‌های انتخابی و کمک گرفتن از دیگر استان‌ها تا حدودی جبران شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ در ۲ هفته گذشته در استان خوزستان و آبادان افزود: کادر درمانی و پرستاران موجود نیاز به بازتوانی دارند و اگر روند افزایش مبتلایان به کرونا افزایشی پیش برود و کنترل نشود کادر درمان نیز دچار فرسایش خواهند شد.

خضرتی گفت:در حال تامین پرستار تخصصی با کمک گروه‌های پرستاری هستیم تا از فرسودگی پرستاران در خوزستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و گرمای هوا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: چهار ماه است که پرستاران و پزشکان برای مقابله با ویروس کرونا در حال کار هستند و مردم باید به این تلاشگران عرصه سلامت کمک کنند و در صورتی که تعداد بیماران بیشتر شود از تحمل کادر درمان خارج خواهد شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در آبادان نگران کننده دانست و افزود: از شهروندان تقاضا می‌کنم علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی در خانه ماندن را جدی بگیرند.

در سفر سه روزه معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خوزستان، آخرین وضعیت بیمارستان‌ها و مدیریت بیماری کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

استان خوزستان در دو هفته گذشته از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار