لطفی درباره وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان، داروخانه‌ها، دیگر مراکز ارائه خدمات و مردم، افزود: تمام پرداخت‌های مربوط به سال قبل از سوی بیمه سلامت استان به داروخانه‌ها انجام شده و بدهی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تا آبان ماه تسویه شده است. وی گفت: داشتن بیش از یک دفترچه بیمه علاوه بر هدر رفت بودجه‌ها و تضییع حق دیگران، آمار و ارقام‌ها برای برنامه ریزی در حوزه درمانی و بیمه‌ای را دچار مشکلاتی کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:فرهاد لطفی گفت: ماهانه بیش از ۶ میلیارد تومان به پزشکان خانواده استان پرداخت می‌شود و اگر این مبالغ از سوی بیمه در قالب برنامه پزشک خانواده پرداخت نمی‌شد، از جیب مردم پرداخت و برخی دارو‌ها هم رایگان ارائه می‌شد.
لطفی درباره وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان، داروخانه‌ها، دیگر مراکز ارائه خدمات و مردم، افزود: تمام پرداخت‌های مربوط به سال قبل از سوی بیمه سلامت استان به داروخانه‌ها انجام شده و بدهی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تا آبان ماه تسویه شده است.
وی گفت: داشتن بیش از یک دفترچه بیمه علاوه بر هدر رفت بودجه‌ها و تضییع حق دیگران، آمار و ارقام‌ها برای برنامه ریزی در حوزه درمانی و بیمه‌ای را دچار مشکلاتی کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار داشت: به دلیل محدود بودن بودجه‌های بیمه سلامت از بیمارستان‌های خصوصی می‌خواهیم که عمل‌ها و خدمات غیر ضروری را در لیست انتظار قرار داده و موارد ضروری‌تر را سریع تر انجام دهند تا بودجه ماهانه‌ای که بیمه سلامت به هر بیمارستان اختصاص می‌دهد بتواند پاسخگوی هزینه‌ها باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از خدمات درخواستی غیر ضروری است و در این باره می‌توان به استفاده بی رویه از سیتی اسکن و ام آر آی اشاره کرد.
لطفی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این استان دارای بیمه سلامت هستند، گفت: دفترچه‌هایی که اعتبار نداشته به دلیل شیوع کرونا بدون تمدید تا پایان خردادماه قابل استفاده است و پس از آن هم به طور کلی با تمهیدات انجام شده، نیاز به تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت نیست.
مدیرکل بیمه سلامت فارس تاکید کرد: افرادی در قالب شرکت‌هایی از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده می‌کنند و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند، این درحالی است که این شرکت‌ها تنها به دنبال سودجویی هستند و هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار