استاندار ایلام با بیان اینکه زمان قطع زنجیره کرونا در استان نامشخص است و همچنان در کنار کلاس های حضوری و رفع اشکال مدارس استان، نیازمند آموزش مجازی هستیم.
کد خبر: ۸۵۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 01 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: با توجه افزایش نیاز مردم به اینترنت به ویژه در ایام کرونا مسولان باید در زمینه توسعه و پوشش اینترنت اهتمام جدی داشته باشند.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: در زمینه تخصیص اعتبار باید اولویت با طرحهایی باشد که بیشترین پیشرفت را داشته و با تخصیص بودجه اندک، این قبیل طرحها به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به ازای بازنشسته شدن هر نیروی فرهنگی در استان مجوز جذب نیروی جدید از طریق برگزاری آزمون و سایر مراحل استخدام از وزارت آموزش و پرورش را اخذ کند.

استاندار ایلام همچنین تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت نیروهای تحصیل کرده بومی بصورت حق التدریس و نیروهای خرید خدمت، جهت تکمیل نیروهای انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باید از شرایط و وضع موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم، اضافه کرد: باید به آموزش حوزه های کار و دانش و فنی حرفه ای بیشتر توجه شود.

وی همچنین خواستار افزایش تعداد و ارتقا کیفی کارگاه های فنی و حرفه ای و هنرستان های کار و دانش شد و افزود: آموزش و مهارت اندوزی این دانش آموزان منجر به ایجاد شغل و نوآوری و کارآفرینی در استان خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه از اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواست: با ایجاد کارگروه ویژه جهت جذب کمک خیرین استانی و کشوری به ویژه خیرین مدرسه ساز، از ظرفیت و کمک این قشر جهت تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: با راه اندازی شبکه آموزش مجازی شاد توسط وزارت آموزش و پرورش این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در اولین فرصت اقدامات لازم برای آموزش و عضویت دانش‌آموزان و معلمان استان انجام شد.

رضا زینی وند مقدم افزود: هم اکنون با توجه به زیرساخت‌های استان، پوشش اینترنت یک هزار و ۲۶۴ مدرسه با فعالیت سه هزار و ۴۹۱ معلم در قالب پنج هزار و ۲۷۴ کلاس درس مشغول آموزش و رفع اشکال هستند.

وی اضافه کرد: ازکل دانش آموزان استان ۶۶ هزار و ۱۶۷نفر معادل ۶۵ درصد دانش آموزان،۹۹ درصد مدیران و ۷۸ درصد معلمان عضو این شبکه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص تعیین تکلیف نتیجه پایه های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم افزود: این پایه ها به صورت غیر حضوری و با استفاده از عملکرد دانش آموزان در ماه های حضور در کلاس ، آموزش های شبکه دانش آموزی در ایام تعطیلی مدارس و تکالیف منزل محور، اعلام‌نتیجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پایه نهم اهمیت زیادی در هدایت تحصیلی‌ و همچنین آمادگی‌ دانش‌آموزان دارد، افزود: در این پایه تحصیلی ، دانش آموزان برای شرکت در آزمونهای ورودی مدارس خاص و تیزهوشان شرکت می کنند به همین دلیل این پایه برای دانش آموزان بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

زینی وند مقدم گفت: به محض دریافت دستورالعمل بازگشایی و ابلاغ آن به مناطق شهرستانها و نقاط استان، شش هزار و ۷۲۲ دانش آموز روستایی، پنج هزار و ۵۷۲ دانش آموز شهری در یک هزار و ۵۲۹ کلاس در یک هزار و ۲۱۱ مدرسه حضوری در کلاس های رفع اشکال شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه افزود: باتوجه به بازنشسته شدن جمعی از همکاران فرهنگی استان ،بر اساس نیاز و تامین نیروی انسانی آموزشی در تلاش و پیگیری هستیم که بتوانیم با رعایت کلیه ضوابط و مقررات استخدامی نسبت به جذب افراد واحد شرایط به صورت حق التدریس برای سال تحصیلی آینده اقدام کنیم./م

برچسب ها: استاندار ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار