کد خبر: ۸۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 31 May 2020

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تخصیص وام حمایتی به بیش از ۶ هزار راننده بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان در ایام شیوع کرونا خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط به وجود آمده در حوزه حمل و نقل مسافر در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: بر اساس توافق میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، قرار است نسبت به پرداخت وام حمایتی ۶ میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل بین شهری مسافری (اتوبوس و سواری کرایه) در ایام شیوع کرونا اقدام شود.

وی با بیان اینکه این وام به رانندگان بخش حمل و نقل مسافر برون شهری دارای کد بیمه تعلق می‌گیرد، افزود: طبق درخواست وزیر راه و شهرسازی از وزارت رفاه مبنی بر حمایت از رانندگان حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوس و خودروهای سواری کرایه در ایام شیوع کرونا، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها موظف شدند فهرست نام و مشخصات رانندگان را بر اساس اطلاعات موجود در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: طبق این مشخصات، ۶ هزار و ۱۷۴ راننده مسافر سواری، اتوبوس و مینی‌بوس برون شهری استان خوزستان در ایام شیوع کرونا خوزستان به دفتر حمل و نقل معرفی شده‌اند و پیامک دعوت به ثبت‌نام برای آنها ارسال می‌شود.

بهرامی‌نیا ادامه داد: سود وام ۶ میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری، ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده است؛ یعنی اگر راننده‌ای امروز ثبت‌نام خود را تکمیل کند، اقساط وی از مهرماه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای پرداخت راحت‌تر این تسهیلات، مصوب شده است که تنها تضمین درخواستی از سوی بانک‌های عامل از رانندگان، چک یا سفته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار