بنا به توصیف رسانه‌های آمریکا این انتقاد صریح "تیلور سوییفت"، صریح‌ترین اظهارنظر سیاسی او در کل دوران فعالیت حرفه‌ای و هنری اوست.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶ 31 May 2020

"تیلور سوییفت" خواننده سرشناس آمریکایی در واکنش به وقایع روزهای اخیر پس از کشته شدن "جورج فلوید" یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس در شهر "مینیاپولیس" و اعتراضات پس از آن، دونالد ترامپ را به روشن کردن آتش برتری نژادی سفیدها در آمریکا متهم و به نمایندگی از اکثریت مردم آمریکا او را تهدید کرد در انتخابات ریاست جمهوری  نوامبر امسال به حضور او در کاخ سفید پایان خواهند داد.

به گزارش  عصر ایرا به نقل از پایگاه اینترنتی "بیزنس اینسایدر" تیلور سوییفت در واکنش به توییت تهدید آمیز ترامپ درباره تیراندازی به معترضان و آشوبگران در مینیاپولیس، در توییتی نوشت:" پس از اینکه آتش برتری سفید‌پوستان و نژادپرستی را در کل ریاست جمهوریت برافروختی، آیا شهامت تظاهر کردن به برتری اخلاقی قبل از تهدید به خشونت را داری؟ وقتی غارت شروع شود، تیراندازی هم آغاز می‌شود؟ ما در ماه نوامبر به خروج شما رای خواهیم داد."

انتقاد

ترامپ پس از آغاز اعتراضات در مینیاپولیس در توییتی تهدیدآمیز نوشته بود:" اراذل و اوباش در حال اهانت به یاد و خاطره جورج فلوید هستند و برای همین نیروهای گارد ملی آمریکا را به این شهر می‌فرستم. وقتی غارت‎ها شروع شود، تیراندازی هم آغاز می‌شود. متشکرم."

با وجودی که سوییفت در انتخابات میاندوره‌ای 2018 هم از دموکرات‌ها در برابر ترامپ حمایت کرده بود، اما رسانه‌های آمریکایی لحن توییت او را شدیدترین و آشکارترین اظهارنظر سیاسی او علیه ترامپ در طی دوران حرفه‌ای فعالیت هنری او توصیف کرده اند. سوییفت غالبا علاقه‌ای به اظهارنظر صریح سیاسی نداشته است.

او در انتخابات میاندوره‌ای سال 2018 برای نخستین بار سکوت خود را شکست و از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت "تنسی" حمایت کرد.

او در جریان انتخابات 2 سال پیش در توییتی نوشت:" من معتقدم كه نژادپرستی سیستمی كه ما هنوز در این كشور شاهد آن هستیم، وحشت آور، بیمارگونه  و بسیار شایع است... من نمی‌توانم به كسی رای دهم كه مایل به مبارزه برای عزت همه آمریكایی‌ها فارغ از رنگ پوست، جنسیت یا علاقه آنها نباشد."

انتقاد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار