دبیر کمیته حقوقی انجمن محیط زیست در گفت و گو با تابناک:
فعال محیط زیست و دبیر کمیته حقوقی انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت از ادامه آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 30 May 2020
 
 
فعال محیط زیست و دبیر کمیته حقوقی انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: از دو روز گذشته حوالی ساعت 15 ظهر در مناطق آزاد و مجاورت منطقه حفاظت شده خائیز، در تنگ شیخ شهرستان بهبهان آغاز شد. طبق گفته‌های فرماندار بهبهان این آتش سوزی، حریق عمدی میان دو دامدار بود.
 
محمد داس مه افزود: متاسفانه به دلیل عدم کنترل وضعیت آتش سوزی، آتش به منطقه حفاظت شده رسید. از تنگه شیخ و چاه ریزک شروع شد و از مرز شهرستان بهبهان و استان خوزستان عبور کرد و به استان کهگیلویه و بویر احمد رسید.
 
وی عنوان کرد: ما آنجا شاهد بودیم که آتش تا20 کیلومتری دهدشت و در نزدیکی روستای آب کاسه نیز سرایت پیدا کرده است. اکنون آتش به سمت روستای باویچ نیز رفته و آتش از سمت چاه ریزک به سوی روستاهای چمران و علمدار در شهرستان بهبهان درحال حرکت و تا اکنون آتش خاموش نشده است.
 
این فعال محیط زیست خبر داد: فرماندار شهرستان بهبهان دو شب پیش قول دو بالگرد آب پاش را داد اما متاسفانه تا امروز هیچ بالگرد آب پاشی نه در منطقه دهدشت و نه بهبهان نیامده است. دیروز نیز بالگرد هلال احمر در محل حاضر شد و یک سرویس هشت نفره را به ارتفاعات برد و پس از آن به دلیل نداشتن سوخت، محل را ترک کرد.
 
داس مه گفت: امروز دو بالگرد هوانیروز در منطقه حاضر شده است اما متاسفانه این بالگردها آب پاش نیستند و صرفا هلی‌برد را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: در نزدیکی آتش؛ روستاهای تنگه شیخ، علمدار، چمران و آب کاسه قرار گرفته‌اند اما موضوع نگران کننده در این آتش سوزی، این است که منطقه حفاظت شده خائیز زیستگاه پلنگ ایرانی، کله بز، کاراکال و رویشگاه طبیعی بادام و بلوط است.
 
دبیر کمیته حقوقی انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت عنوان کرد: منطقه حفاظت شده خائیز یکی از غنی‌ترین زیست بوم‌های ایرانی است. به عنوان شاهد عینی این امر را اعلام می‌کنم که محیط بانان اداره محیط زیست و نیروهای این اداره هیچکدام دمنده و آتش کوب نداشتند. در شهرستان دهدشت نیز تنها یک دمنده و آتش کوب وجود داشت. متاسفانه نبود امکانات و عدم تخصیص وسایل لازم باعث پیشرفت این آتش شد.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار