برای این که لاغری را بدون ورزش تجربه کنید کافیست برخی نکات به ظاهر ساده، اما بسیار کاربردی را رعایت کنید.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 30 May 2020

لاغر شدن رویای بسیاری از افراد است و برای رسیدن به این هدف از رژیم‌های سنگین غذایی تا ورزش را امتحان می‌کنند.

اما برخی از افراد به دلایل مختلف قادر نیستند به شکل منظم ورزش کنند و در نتیجه مایلند روشی غیر از ورزش را برای لاغری خود پیدا کنند. در این مطلب سریالی برخی از این راهکار‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. گرچه اگر مشکل فیزیکی خاصی ندارید ورزش را یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سلامتی می‌دانیم.

برای این که لاغری را بدون ورزش تجربه کنید کافیست برخی نکات به ظاهر ساده، اما بسیار کاربردی را رعایت کنید:

روزانه یک سیب بخورید
دفعه بعد که به یخچال خیره می‌شوید و منتظر یک میان وعده کامل هستید تا معده شما را پر کند، سعی کنید به دنبال یک سیب باشید. به طور کلی میوه‌ها سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند و بر اساس مطالعات تجربی، خوردن چند وعده روزانه سیب می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. محققان دریافتند افرادی که حداقل یک سیب در روز می‌خورند نسبت به افرادی که میوه را از رژیم خود حذف می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

ظروف خود را با سفره مطابقت دهید
براساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کرنل انجام شده است، هنگامی که رنگ بشقاب با رنگ سفره زیر آن آمیخته می‌شود، افراد به طور غریزی غذای کمتری می‌خورند. وقتی رنگ بشقاب و سفره متضاد باشد، اشتهای افراد افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به نوعی خطای دید و ذهن وابسته است.

تحت تأثیر «هاله سلامتی» قرار نگیرید
بر اساس مطالعه‌ای که از آزمایشگاه خوراکی و برند کرنل انجام داد است، هنگامی که میان وعده‌هایی با عنوان "چربی کم" یا "طبیعی" مصرف می‌شوند، مردم بیشتر از زمانی که میان وعده‌ها سالم نیستند، غذا می‌خورند. این پرخوری ناشی از اثر "هاله سلامتی" است، که مردم تصور می‌کنند از آنجا که یک خوراکی به عنوان سلامتی برچسب زده شده است، می‌توانند به اندازه دلخواه از آن بخورند. متأسفانه، بسیاری از این غذا‌های به اصطلاح سلامت در حجم بالا چاق کننده اند.

در سکوت غذا بخورید
با توجه به مطالعه‌ای که در دانشگاه بریگام یانگ انجام شده است، طعم، بو و بینایی همه در هنگام غذا خوردن بسیار مهم تلقی می‌شوند، اما احساس دیگری می‌تواند تغییری در مصرف وعده غذایی شما باشد شنوایی است. رایان الدر، متخصص تغذیه در این خصوص می‌گوید، صدا‌ها می‌توانند ما را تهییج کنند بیشتر غذا بخوریم. حتی وقتی حین غذا خوردن تلویزیون می‌بینیم شرایط بدتر می‌شود.

منبع: بیتوته

برچسب ها: لاغری ، لاغر ، ورزش ، رژیم لاغری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار