کد خبر: ۸۵۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵ 30 May 2020
تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا در استان با راه اندازی چهارمین آزمایشگاه دراهواز به هفت واحد رسید.

استاندار خوزستان جمعه شب در حاشیه راه اندازی این آزمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، چهارمین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز راه اندازی شده و با مجموع آزمایشگاههای دزفول، بهبهان و آبادان تعداد ازمایشگاه های استان به هفت آزمایشگاه افزایش یافت.

وی افزود: آزمایشگاه بیمارستان طالقانی اهواز نیز به زودی راه اندازی تا تعداد آزمایشگاه فعال در خوزستان به هشت آزمایشگاه برسد.

وی گفت: هر چقدر تعداد آزمایشگاه‌ها بیشتر شود امکان انجام تست نیز در استان بیشتر می‌شود و بیماریابی هم افزایش می یابد.

شریعتی ادامه داد: قرار است در طول شبانه روز حداقل سه هزار تست انجام دهیم و با انجام این تست‌ها می‌توانیم بیماران  کرونایی را هر چه سریع تر تشخیص دهیم.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر ظرفیت انجام تست و پذیرش نمونه در استان در شبانه روز  به ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسیده و ظرف چند روز آینده امکان انجام سه هزار تست و پذیرش نمونه در روز فراهم می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: غربالگری و تعداد تست‌های مثبت به نسبت تعداد تست های انجام شده  به زیر ۱۰ درصد برسد که استاندارد قابل قبولی برای کشور است و می‌توانیم با دقت و جدیت غربالگری و بررسی بیماران را انجام دهیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازآزمایشگاه کرونا ویروس شماره چهار با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز جمعه افتتاح شد.

این آزمایشگاه با پیگیری‌های معاونین آموزشی و پژوهشی به همت رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه به بهره برداری رسید.

انجام متوسط ۵۰۰ نمونه آزمایشگاهی توسط نیروی متخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در این آزمایشگاه با فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات پیشرفته طی یک روز پیش بینی می شود .

ویروس کرونا در چند هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به خوزستان گفت: برگزاری هر گونه آیین برای عید فطر یا عروسی و عزاداری و تجمع در هر نقطه بیش از چند نفر که تماس نزدیک ایجاد می‌کند مهمترین عامل انتشار بیماری است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از دوشنبه تا پایان هفته گذشته در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تعطیل شدند و ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر نیز تا دوشنبه هفته جاری تعطیل بودند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار