منتخب مردم شهریار در مجلس از بررسی مجدد امتیازبندی برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت به منتخبان جدید برای ارائه پیشنهادات پیامک ارسال شده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 29 May 2020

حسین حق‌وردی منتخب مردم شهریار در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص‌گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین جدید به این موضوع اظهار داشت: در اصلاحیه‌ای که در مجلس دهم درخصوص آئین‌نامه داخلی صورت گرفته قرار شده که حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی به صورت امتیازی باشد.

وی افزود: سابقه نمایندگی، سابقه عضویت در همان کمیسیون، تحصیلات، اشتغال، سوابق اجرایی مرتبط با کمیسیون  از معیارهای امتیازبندی شده هستند و مهمترین معیار هم سابقه عضویت در آن کمیسیون ذکر شده در حالی که نمایندگان ادوار وقتی به آن کمیسیون می رفتند که سابقه نداشتند و اینجا یک حق کشی صورت گرفته  و برای آنان یک امتیاز خاص الان برای آنان محسوب می‌شود.

منتخب مردم شهریار در مجلس تصریح کرد:‌ قرار شده این موضوع در کمیسیون آئین‌نامه داخلی که روز چهارشنبه شکل گرفت، بحث شود و به منتخبان جدید برای ارائه پیشنهادات پیامک ارسال شده است.

حق‌وردی معتقد است که قابلیت‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان از جمله قابلیت صنعتی، دانشگاهی و مشکلاتی همچون بیکاری و اشتغال، در حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مدنظر قرار گرفته شود چون اینکه ما کلا سوابق نمایندگی را معیار قرار دهیم، از عدالت به دور است.

به گزارش فارس، غلامرضا کتاب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس دهم به رسانه‌ها گفته بود: تغییراتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس ایجاد شده، در این دوره، عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی، پس از تأیید اعتبارنامه، نسبت به دوره‌های قبل تغییر کرده است، به نحوی که شاخص‌ها و ملاک‌هایی برای آن تعیین شده است.

 براساس تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه داخلی مجلس، شرایطی اعم از سابقه یک دوره نمایندگی، سابقه عضویت در کمیسیون مربوطه، مدرک تحصیلی مرتبط با کمیسیون مربوطه، سابقه اجرایی مرتبط با کمیسیون مربوطه تعیین شده است.

تحلیلگران و کارشناسان سیاسی می‌گویند با تغییرات ایجاد شده در آئین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، سبب شده تا برخی از کمیسیون‌های مهم با آیین نامه جدید در انحصار نمایندگانی قرار گیرد که سابقه حضور در مجلس را داشته و همین مسئله باعث می‌شود تا مسئولیت برخی از کمیسیون‌های مجلس بدون تغییر باقی بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار