کد خبر: ۸۵۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 28 May 2020
استاندار گیلان اشاره به هدف استان گیلان برای تک‌نرخی کردن بیکاری گفت:امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی سه هزار و ۳۱۱ نفر در نظر گرفتیم.
اجرای ۹۵ پروژه «جهش تولید» در گیلان/۱۵ هزار گیلانی امسال مشغول به کار می‌شوند

تابناک/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن الغدیر استانداری با قدردانی از حمایت‌های مردم در کنترل ویروس کرونا در استان گیلان اظهار کرد: مردم گیلان به‌خوبی در طی این مدت تصمیمات اتخاذشده در ستاد مبارزه با کرونا را انجام داده و به مهار این ویروس در کشور و استان گیلان کمک کردند‌.

وی با اشاره وضعیت ابتدایی روزهای گیلان در اوایل کرونا گفت: استان گیلان دومین کانون شیوع کرونا در کشور بوده و در همه شهرستان‌های گیلان درگیر این ویروس بودند به‌طوری‌که از دو اسفند به مدت دو هفته دو هزار نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه از نیمه دوم اسفند وضعیت کرونا در گیلان به روند نزولی تبدیل‌شده است، تصریح کرد: با تلاش‌های کادر درمانی، پرستاری و حمایت‌های دولت و همچنین همراهی بی‌نظیر مردم از نیمه دوم اسفند روند کرونا در گیلان سیر نزولی پیدا کرد.

زارع اقدامات دولت در خصوص حذف بسیاری از تشریفات اداری در روزهای ابتدایی کرونا را مثمر ثمر دانست افزود: در روزهای ابتدایی کرونا در گیلان بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود تخت و تجهیزات مواجه بودند ولی دولت با اقدامات به‌موقع و حذف بسیاری از تشریفات اداری باعث افزایش روحیه در کادر درمانی استان شد.

وی با دستور به دستگاه‌های اجرایی در خصوص اعلام برنامه‌های خود در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: با نام‌گذاری شعار سال (جهش تولید) توسط مقام معظم رهبری جلسات متعددی در استان گیلان برگزار و دستگاه‌های اجرایی را موظف کردیم تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را اعلام کنند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از افتتاح هفت پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گیلان بیان کرد: استان گیلان دارای ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی بوده که از این تعداد هفت طرح افتتاح، چهار پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و مابقی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشتند که بسیار امیدواریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

زارع با اشاره به هدف بندی دولت در خصوص اشتغال ۹ هزار نفر در استان گیلان تصریح کرد: در سال جدید ۱۲۸ پروژه جهش تولید با اشتغال ۶ هزار نفر و ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی با اشتغال سه هزار نفر در گیلان پیش‌بینی‌شده است، پیش‌بینی می‌شود ۹۵ پروژه جهش تولید با اشتغالزایی بیش از ۶ هزار نفر امسال در گیلان اجرایی شود و ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی سه هزار و ۳۱۱ نفر در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گیلان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده نرخ بیکاری در گیلان از ۱۰.۳ درصد کاهش پیداکرده بر اساس آمار از متوسط کشوری پایین‌تر است و تورم در گیلان و در فروردین‌ماه سه ۳۱.۳ درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اذعان به اینکه امسال در گیلان ۱۵ هزار اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۳.۳ درصد بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال در گیلان ۱۵ هزار گیلانی با دریافت تسهیلات مشغول به کار شوند.

زارع اشاره به هدف استان گیلان برای تک‌نرخی کردن بیکاری گفت: با افزایش شیفت کاری واحدهای تولیدی، افتتاح پروژه‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد، تعیین وضعیت املاک بلااستفاده تحت تملک بانک‌ها در تلاشیم تا نرخ بیکاری در گیلان را با تک‌رقمی کنیم.

وی‌ وضعیت پسماند را یکی از معضلات استان گیلان برشمرد و افزود: پسماند سروان کماکان به مهم‌ترین دغدغه مسؤولان و شهروندان بوده و امیدوارم با مساعدت‌های اندیشیده شده و همچنین تزریق اعتبارات بتوانیم هر چه سریع‌تر مسئله پسماند در گیلان به‌طور کامل حل شود.

برخورداری ۷۰ درصدی جمیعت گیلان از پروژه‌های آب‌رسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ویژه‌ای در دست اجرا دارد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب شهر رشت، انزلی، لاهیجان، آستارا و پروژه‌های آب‌رسانی خمام، رشت، انزلی، آستارا ازجمله مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب در استان گیلان است.

سید محسن حسینی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت، گفت: تاکنون ۲۹ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت هزینه شده و ۲۰ میلیارد دیگر برای به بهره‌برداری رسیدن آن نیاز است.

وی با اشاره به ویژگی‌های تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت بیان کرد: با بهره‌برداری این پروژه از تخلیه شهرک‌های رودخانه گوهر رود جلوگیری کرده و ۱۷ هزار مسکن مهر با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد و بر اساس آمار تاکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تکمیل تصفیه‌خانه بندر انزلی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب دانست و افزود: تصفیه‌خانه بندر انزلی ۲۰ هزار مترمکعب آن ساخته‌شده و ۱۰ هزار مترمکعب آن باقی‌مانده است.

حسینی با تأکید بر تلاش‌های انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان لاهیجان گفت: از ۲۶ هزار مترمکعب تصفیه‌خانه در شهرستان لاهیجان تنها ۱۰ هزار مترمکعب آن باقی‌مانده که برای افتتاح به ۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به برخورداری ۷۰ درصدی جمیعت گیلان در پروژه‌های آب‌رسانی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی باعث برخورداری یک‌میلیون و ۶۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۴۴۰ هزار نفر جمیعت روستایی در بخش خمام، رشت و انزلی از بهترین نوع آب برخوردار می‌شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های گیلان نیز در این جلسه با اشاره به استارت پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در گیلان اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در گیلان وجود دارد و برخی طرح‌ها با کمترین تخصیص اعتبار از سوی بانک‌های عامل در حال اجرا هستند و بیشتر کار آن‌ها بر روی دوش مجریان طرح است.

احدالله امیری با اشاره به اثرگذاری این طرح‌ها در توسعه استان خاطرنشان کرد: طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان برای بیش از پنج هزار نفر شغل ایجاد می‌کند و باعث تثبیت اشتغال در استان می‌شود تعدادی از طرح‌ها نیز به پیشرفت صددرصدی رسیدند که موجب اشتغالزایی هزار و ۲۵۰ نفر در استان می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار