کد خبر: ۸۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 28 May 2020

حمزه مقدم عضو شورای روستای عوده در بخش غیزانیه در گفت‌وگو با فارس، با ابراز تاسف از شرایط پیش آمده در بخش غیزانیه، اظهار کرد: از دی ماه سال 95 تقریباً وعده‌های مختلفی را از مسئولان شنیدیم، اخیراً نیز استاندار وعده 45 روزه  را برای حل مشکل آب غیزانیه داده بود و اکنون  وعده‌ دو هفته‌ای را داده در حالی که روز گذشته مدیریت آبفا استان از وعده سه‌ هفته‌ای صحبت کردند.

وی با بیان اینکه تمام این وعده‌ها مربوط به یک فاز از پروژه آبرسانی غیزانیه است، افزود: فاز اول مربوط به دهستان مشرحات است که حدود 16 روستا دارد که آب 8 روستای آن از طریق تاسیسات کارون تامین می‌شود و آب 8 روستای دیگر آن قرار است از طریق خط آبرسانی صفیره حل شود که اکنون مشکل حاد دارند.

عضو شورای روستای عوده غیزانیه گفت: اگر فاز اول طرح آبرسانی بخش غیزانیه به بهره‌برداری برسد چند روستا از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

مقدم با بیان اینکه فاز دوم طرح آبرسانی غیزانیه شامل 65 روستا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در بخش غیزانیه افتاد همچنین بازدید مسئولان و ورود رسانه‌ها به موضوع آب شرب غیزانیه، خوش‌بین هستم که فاز اول طرح افتتاح شود.

وی بیان کرد: فاز اول طرح آبرسانی غیزانیه حدود 200  تا 300 متر  هنوز کار دارد علاوه بر این 2  کیلومتر آن باید تست شود و اگر بخواهند سریع کار را تمام کنند ممکن است طرح بعداً دچار مشکل شود.

مقدم با اشاره به محدوده فاز دوم طرح آبرسانی غیزانیه (صفیره تا نزهه) گفت: به هیچ عنوان قبول ندارم که تا یک ماه دیگر بخش غیزانیه به آب پایدار برسد چرا که در فاز دوم کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: حدود 20 کیلومتر از خط آبرسانی صفیره تا نزهه فرسوده است و طبق وعده‌ای که استاندار داده بود قرار بود 6 کیلومتر آن تامین اعتبار شود و کل فاز دوم نزدیک به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار حدود 80 درصد پروژه عملیاتی می‌شود.

مقدم با اشاره به روستاهای شاخص و بزرگ دربخش غیزانیه، عنوان کرد: لوله‌های آبی که در روستاهای  نزهه، عوده و غیزانیه بزرگ به کار گرفته شده جوابگوی جمعیت آن‌ها نیست و بالای بیست سال قدمت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، استاندار خوزستان در بازدید از مسیر و تاسیسات آبرسانی بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران گفت:‌ ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ می‌رسد؛ همچنین شش کیلومتر از خط لوله آب فرسوده است که تا یک ماه دیگر برای تامین آب شرب پایدار تکمیل خواهد شد.

«بخش غیزانیه» در جنوب شرق اهواز و ۴۰ کیلومتری مرکز استان خوزستان با ۲۸ هزار نفر جمعیت و بیش از ۸۰ روستا قرار دارد. این منطقه از فقدان امکانات اولیه زندگی مانند آب شرب و هوای پاکیزه رنج می‌برد و به گفته استاندار خوزستان، روزانه در آن حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌شود".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار