رییس شورای اسلامی کار شرکت روغن نباتی نرگس شیراز هم گفت: شرایط پیش آمده در این کارخانه و تاخیر در پرداخت حقوق و واریز حق بیمه کارگران سبب شده که کارگران این کارخانه نگران امنیت شغلی خود باشند.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 27 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر داخلی کارخانه  اظهار کرد : با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با هیات مدیره کارخانه، حقوق فروردین کارکنان این کارخانه در هفته آتی و حقوق اردیبهشت‌ماه نیز اندکی پس از آن پرداخت خواهد شد.

علیرضا بیک‌محمدی ضمن انتقاد از جوسازی رسانه‌های بیگانه و بحرانی جلوه دادن شرایط کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز افزود: این کارخانه یک واحد تولیدی باسابقه طولانی و ریشه‌دار است و در مواجه با مشکلات به راحتی دچار مشکل نمی‌شود و تاکنون نیز توانسته از شرایط سختی که برخی دیگر واحدها را با بحران مواجه می‌کرد با قدرت عبور کند.
وی ادامه داد: بخش عمده مشکلات پیش آمده در پرداخت حقوق فروردین کارکنان این مجموعه به شیوع ویروس کرونا باز می‌گردد که با تدابیر اندیشیده شده در هفته آتی حقوق فروردین‌ماه ۹۹ و به دنبال آن حقوق اردیبهشت‌ماه کارگران و مدیران مجموعه پرداخت خواهد شد.
او اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در روند فعالیت کارخانه با توجه به تاخیری که در دریافت روغن خام ایجاد شد خلل ایجاد کرد که بدون تردید با عادی شدن وضعیت جامعه، روند فعالیت این کارخانه نیز کاملا عادی خواهد شد.
وی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مدیران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، افزایش تولید کارخانه را در سال ۹۸ در دستور کار قرار دادند و در ماه های پایانی سال گذشته، متوسط تولید سالانه کارخانه را از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۲ هزار تن رساندیم.
بیک‌محمدی بیان کرد: در سال‌های اخیر و در مقاطعی که واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه بودند، مدیران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز کوشیدند تا این مشکلات را به حداقل ممکن رسانده و زمینه فعالیت کارخانه را به شکل مطلوب فراهم کنند.
مدیر داخلی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز افزود: در ماه‌های اخیر، شرایط اقتصادی موجب شد که بسیاری از واحدها دست به تعدیل نیرو بزنند، اما در این کارخانه نه تنها هیچ تعدیل نیرویی انجام نشد بلکه در آینده نزدیک اقدام به جذب نیروی جدید نیز خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا پرداخت حقوق‌ها به موقع انجام می‌شد و حتی در شب عید کارکنان این کارخانه علاوه بر حقوق و عیدی، پاداش پایان سال مدیریت را که خارج از تعهد کارفرما بود، دریافت کردند.
بیک‌محمدی بیان داشت: کوشش تمام مدیران کارخانه، حل مشکلات این واحد تولیدی و پاسخگویی مطلوب به مطالبات کارکنان و پرسنل این مجموعه است که امیدواریم با عادی شدن شرایط، زمینه برای تحقق این مهم بیش از پیش فراهم شود.

 

کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، نگران امنیت شغلی خود هستند

رییس شورای اسلامی کار شرکت روغن نباتی نرگس شیراز هم گفت: شرایط پیش آمده در این کارخانه و تاخیر در پرداخت حقوق و واریز حق بیمه کارگران سبب شده که کارگران این کارخانه نگران امنیت شغلی خود باشند.

محمد هادی زارع افزود: کارگران این کارخانه علاوه بر دریافت نکردن حقوق فروردین و اردیهشت خود، نگران پرداخت نشدن حق بیمه خود نیز هستند که با توجه به بدهی کارخانه به تامین اجتماعی بیمه آنها قطع شده است.

وی ادامه داد: مدیران کارخانه مشکلات ایجاد شده را ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌دانند در حالی که در همین شرایط بسیاری از کارخانه‌ها مشغول فعالیت و تولید هستند.

شرکت روغن نباتی شیراز در سال ۱۳۳۳ خورشیدی در زمینی به مساحت ۹۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع با عنوان کارخانه پنبه پاک‌کنی در شیراز احداث شد پس از آن با افزایش گرایش و رغبت عموم مردم به جایگزینی روغن‌های نباتی به جای روغن‌های حیوانی، فرآیند تصفیه این کارخانه با ظرفیت ۶۰ تن در روز راه‌اندازی و بتدریج به ظرفیت کنونی ۴۰۰ تن در روز که شامل تصفیه و بسته‌بندی انواع روغن‌های نباتی مایع، جامد مصرف خانوار، مارگارین و روغن‌های ویژه صنف و صنعت است، افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار