تابناک/ حجت‌الاسلام محمد صفری ملک‌میان در گفت‌وگو یی، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و رفع آن‌ها را از جمله اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم خواند و اظهار داشت: پرداختن به مسائل حاشیه‌‌ای یکی از نقاط ضعف مجلس دهم بود و مجلس جدید باید از این دست موضوعات پرهیز کرده و به فکر برطرف کردن معضلات باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه شیوع بیماری کرونا نظرتان درباره اولویت‌های مجلس یازدهم چیست عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری حل و فصل مشکلات اقتصادی، معیشتی که در جامعه وجود دارد باید در دستور کار مجلس یازدهم باشد.

صفری وجود برخی چالش‌ها در حوزه‌هایی نظیر مباحث تولید، صادرات، واردات را مورد تأکید قرار داد و با تأکید بر اینکه جهت برطرف کردن این موانع باید مجلس و دولت در کنار هم تلاش کنند تصریح کرد: مجلس یازدهم برای تحقق این اهداف اولویت‌دار طبق رسالت خود کمک حال خواهد بود از طرفی دولت نیز باید با جدیت بیشتری پای کار بیاید.

وی نقاط ضعف و قوت مجلس دهم را برشمرد و در پاسخ به این موضوع که مجلس یازدهم باید روی کدام نقاط قوت گذشته بیشتر تمرکز کند ابراز داشت: مجلس باید اولویت‌ها را در نظر بگیرد یعنی اگر بخواهد وارد مسائل حاشیه‌ای شود که این مورد یکی از نقاط ضعف مجلس دهم بود دیگر نمی‌تواند نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم اقدام کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی برآوردن انتظارات به حق مردم را رسالت خطیر و ذاتی مجلس در جایگاه قوه قانونگذار و ناظر بر اجرای صحیح قوانین دانست و گفت: مجلس یازدهم اگر می‌خواهد در اجرای برنامه‌ها و مسئولیتش به موفقیت برسد باید به متن و اصل کار بپردازد و در جهت تحقق خواست و توقعات مردم حرکت کند.

صفری توجه به شاخص‌های کارآمدی، مجلس یازدهم را مورد توجه قرار داد و در تشریح اینکه مجلس جدید چگونه می‌تواند تبدیل به یک مجلس کارآمد شود خاطرنشان کرد: در درجه نخست مجلس باید نسبت به وکلای خود که مردم هستند تعهد داشته باشد زیرا جلب اعتماد مردم ریشه در شعارها و گفتمان‌هایی داشته که نمایندگان آن‌ها را مطرح کرده‌اند.

وی فنی و تخصصی صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برطرف کردن مشکلات جامعه را از دیگر شاخص‌های کارآمدی مجلس یازدهم ذکر کرد و افزود: در بحث ریاست جدید مجلس نیز انتظار داریم فردی انتخاب شود که وارد حاشیه‌ها نشود و نگاهش نسبت به تمام نمایندگان یکسان باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مشکلات حوزه انتخابیه وی که در مجلس دهم کمتر مورد توجه قرار گرفته چه مواردی هستند نیز عنوان کرد: مشکلات زیرساختی در حوزه عمران، بهداشت و درمان از جمله مواردی است که در رودسر و املش وجود دارد و لازم است برای برطرف کردن آن تلاش زیادی انجام شود.

صفری اقتصاد کشاورزی در استان گیلان و مزیت بسیار زیادی که شهرستان‌های مختلف آن به ویژه رودسر و املش در این زمینه دارند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فرآوری محصولات کشاورزی جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید در اولویت قرار بگیرد و برای این کار به زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی نیاز داریم.