کد خبر: ۸۵۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 25 May 2020

از تقابل نکو با تیم سابقش تا انتقام‌جویی تبریزی‌ها در تهران

با شروع دوباره لیگ برتر شاهد تقابل‌های حساسی خواهیم بود که تاثیر مهمی روی سرنوشت لیگ نوزدهم خواهند گذاشت.

سپهر ستاری: سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مجوز آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر نوزدهم صادر شد و اغلب تیم‌های لیگ برتری پس از انجام تست کرونا تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آغاز کردند. در این به خاطر تعطیلی نسبتا طولانی مسابقات، بازی‌ها به صورت فشرده برگزار شود که این موضوع کار تیم‌ها را کمی سخت خواهد کرد.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی پرسپولیس با اختلافی 10 امتیازی نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار دارد و شانس این تیم برای کسب چهارمین قهرمانی پیاپی بسیار بالا به نظر می‌رسد؛ برخلاف پرسپولیس که از دیگر تیم‌ها فاصله گرفته، پنج تیم سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو، فولاد و صنعت نفت با فاصله‌ای نسبتا کم در جدول قرار دارند و رقابت جذابی بین این تیم‌ها وجود خواهد داشت. علاوه بر این پرسپولیس هم با وجود این فاصله کار آسانی برای قهرمانی نخواهد داشت و لغزش سرخپوشان می‌تواند به قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی منجر شود.

برخلاف پرسپولیس که از دیگر تیم‌ها فاصله گرفته، پنج تیم سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو، فولاد و صنعت نفت با فاصله‌ای نسبتا کم در جدول قرار دارند و رقابت جذابی بین این تیم‌ها وجود خواهد داشت. علاوه بر این پرسپولیس هم با وجود این فاصله کار آسانی برای قهرمانی نخواهد داشت و لغزش سرخپوشان می‌تواند به قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی منجر شود.

در میان بالانشینان جدول پرسپولیس بهترین قرعه ممکن را در بازی‌های آینده دارد و همین می‌تواند شانس قرمزها را برای قهرمانی افزایش دهد ولی دیگر تیم‌های بالانشین اغلب با یکدیگر بازی خواهند داشت که تقابل آن‌ها می‌تواند به جذابیت مسابقات اضافه کند؛ به خصوص اگر با لغزش پرسپولیس در بازی‌های آینده‌اش همراه شود.

در انتهای جدول هم تیم پیکان با 15 امتیاز قرار دارد و با شاهین 16 امتیازی، دو تیم 19 امتیازی گل‌گهر و سایپا و پارس جنوبی 20 امتیازی رقابت جذابی برای بقا در لیگ برتر خواهند داشت.

طبق اعلام سازمان لیگ اولین بازی لیگ برتر پس از کرونا، روز 29 خرداد بین دو فولاد و استقلال برگزار خواهد شد؛ دو تیمی که به ترتیب با 36 و 33 امتیاز در رده‌های چهارم و ششم جدول قرار دارند. این دیدار که معوقه از هفته هفدهم است به خاطر حضور بازیکنان دو تیم در اردوی تیم ملی امید لغو شد و قرار بود 28 اسفند برگزار شود که کرونا اجازه برگزاری آن را نداد و حالا قرار است به نوعی افتتاحیه لیگ برتر پس از کرونا باشد. فولادی‌ها در صورت برد مقابل استقلال می‌توانند شانس خود برای کسب سهمیه آسیایی را افزایش دهند و شاگردان مجیدی هم به دنیال این هستند که با پیروزی در این بازی امیدهای خود برای کسب عنوان قهرمانی را حفظ کنند. دیدار رفت دو تیم با گل دقایق پایانی فولادی‌ها یک - یک مساوی شد.

 

پس از مسابقه استقلال و فولاد هفته بیست و دوم لیگ برتر از روز دوم تیرماه آغاز خواهد شد. هفته‌ای که در آن تیم‌های بالانشینی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و نفت آبادان به مصاف تیم‌های ته جدولی سایپا، پیکان، پارس جنوبی و گل‌گهر خواهند رفت و می‌توان این هفته را تقابل بالا و پایین جدول دانست.در مهم‌ترین دیدار این هفته دو تیم تازه‌صعود کرده گل‌گهر و شاهین که با نتایج خوب در نیم فصل دوم کمی از انتهای جدول فاصله گرفته بودند به دنبال حفظ روند خوب خود خواهند بود و تیم‌های پیکان، پارس جنوبی و سایپا هم به دنبال راهی برای بقا خواهند گشت.

در مهم‌ترین بازی هفته بیست و سوم تیم‌های تراکتور و صنعت نفت به مصاف هم خواهند رفت؛ تبریزی‌ها از تیم نفت خاطره خوشی ندارند چرا که شکست در بازی رفت مقابل این تیم آغاز روند نزولی آن‌ها بود و حالا بار دیگر و این بار با هدایت ساکت الهامی باید مقابل نفتی به میدان بروند که با جدایی اسکوچیچ شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. تراکتور برای حفظ شانس قهرمانی و همین‌طور سهمیه آسیایی محکوم به شکست زردپوشان ابادانی است ولی نفتی‌ها هم به دنبال حفظ شانس خود برای کسب سهمیه آسیایی هستند. تراکتورسازان پس از این بازی سخت باید در هفته بیست و چهارم در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلالی بروند که در بازی رفت با درخشش دیاباته شکست سختی به تیم تبریزی تحمیل کرد.

دیگر دیدار مهم این هفته بین تیم‌های پیکان و گل‌گهر برگزار خواهد شد که این بازی نقش مهمی در معادلات انتهای جدول خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار