فولادگر مطرح کرد
نماینده سابق اصفهان در مجلس گفت: آب و کشاورزی، اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید و پروژه‌های نیمه‌تمام سه محور اصلی مسائل استان اصفهان است و قطعاً نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید این موضوعات را در اولویت پیگیری قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 24 May 2020

حمیدرضا فولادگر در دومین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در 16 سال نمایندگی و طبق برنامه‌ای مشخص، در مجلس هفتم طرح رفع موانع تولید را دنبال کردم و در مجلس نهم، لایحه خروج از رکود دولت و طرح حمایت از تولید ملی مجلس منجر به تصویب قانون مهم رفع موانع تولید شد.

وی افزود: در مجلس دهم 2 ماده به این قانون الحاق شد که مهم‌ترین آن، اضافه کردن اختیارات قانونی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها بود. همچنین در مجلس هشتم قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی دنبال شد که در مجلس دهم به‌روز و حمایت از کالای ایرانی نیز به آن اضافه شد.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون بهبود محیط کسب ‌و کار در مجلس هشتم ادامه داد: همچنین در چند دوره مجلس اصل 44 به منظور همسو کردن با سیاست‌های کلی و رفع ایرادات اجرایی اطلاح شد. قانون استاندارد نیز طی 5 سال و با وجود مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی به قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد ملی تبدیل شد که این قانون را به تمام کالاها و خدمات تسری داد.

وی گفت: در سه دوره از چهار دوره حضور در مجلس در تدوین 36 گزارش نظارتی شرکت داشتم که خروجی این گزارش‌ها به دولت، قوه قضاییه و مجلس می‌رفت.

فولادگر آب و کشاورزی، اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید و پروژه‌های نیمه‌تمام را سه محور اصلی مسائل استان اصفهان دانست و اضافه کرد: خوشبختانه پروژه انتقال آب شرب به 14 شهرستان (گلاب 2) ردیف بودجه پیدا کرد، پروژه تونل سوم کوهرنگ از بن‌بست خارج شد، مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد فراهم آمد و ستاد احیای زاینده‌رود شکل گرفت در حالی که تمام آنها چند سال پیش در ابهام بود و خوشبختانه استاندار اصفهان در یک سال اخیر در این زمینه پیگیری‌های خوبی داشت. قطعاً نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید این موضوعات را در اولویت پیگیری قرار دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه میزان بیکاری در استان اصفهان چند سال متوالی از میانگین کشور بالاتر بود، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر این آمار بهبود یافته بود اما قطعاً با وجود آثار اقتصادی کرونا، شاهد مشکلاتی در این زمینه خواهیم بود.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان اصفهان شاهد سرمایه‌گریزی هستیم و نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری تلاش کنند. همچنین پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام زیادی در استان وجود دارد که مجلس با تبصره 19 قانون بودجه شرایط تکمیل آنها را فراهم کرد و امیدوارم نمایندگان استان لایحه مشارکت عمومی و خصوصی دولت را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

وی اضافه کرد: اگر 10 تا 20 درصد نقدینگی در دست مردم به تولید، سرمایه‌گذاری و پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق شود تمام مشکلات استان و کشور در این زمینه‌ها را رفع می‌کند که راه‌حل آن پیگیری و تصویب قوانین رفع موانع کسب ‌و کار و تولید در مجلس است.

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در اوایل شیوع کرونا نگرانی‌هایی در این خصوص داشتیم اما زحمات کادر بهداشتی و درمانی، تلاش مسئولان و همراهی مردم باعث سربلندی کشور شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی افزود: هر مسئول زمانی باید پست خود را تحویل دهد و ما منتخبان مردم استان در مجلس یازدهم وظیفه داریم طوری عمل کنیم که استان اصفهان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

وی با اشاره به معضل آب در استان اصفهان ادامه داد: در مقابل مردم استان مسئول هستیم، پس یا باید جای خود را به فرد بهتری دهیم و یا در مسئولیت خود به نحو احسن عمل کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار