کد خبر: ۸۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 24 May 2020

مازاد پیاز و گوجه فرنگی دردسرساز شد

تابناک/ کارگر گفت: نبود تعادل در تولید و توازن در صادرات، بازار محصولات کشاورزی از جمله پیاز و گوجه فرنگی را آشفته کرده است.

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به دلایل افت قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازار اظهار کرد: نبود تعادل و توازن در صادرات، بازار محصولات پیاز و گوجه فرنگی را آشفته کرده است که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این محل، متحمل ضرر و زیان هستند.

او افزود: با توجه به ممنوعیت صادرات و مازاد تولید، قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازار افت چشمگیری داشته است، در حالی که در ماه‌های اخیر قیمت هر کیلو پیاز به ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار تومان هم رسیده بود.

کارگر با اشاره به اینکه اتحادیه، متولی تعیین قیمت کالا نیست، بیان کرد: قیمت محصولات کشاورزی تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست و با نامتوازن شدن نظام عرضه و تقاضا، بازار دچار هرج و مرج می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت کنونی هر کیلو پیاز را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کرد و گفت: بر مبنای فاکتور هر کیلو پیاز با احتساب هزینه‌های حمل و نقل و سود متعارف باید به مصرف کننده عرضه شود.

او در پایان با اشاره به اینکه گرانی میوه و صیفی به مبدا باز می‌گردد، تصریح کرد: در شرایط کنونی قیمت پیاز و گوجه فرنگی برای کشاورزان به سبب مازاد عرضه بر تقاضا مقرون به صرفه نیست که از متولیان امر انتظار می‌رود تدابیر لازم در این خصوص را به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار