مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان:
با صحبت‌های خودم قصد نداشتم که هزینه‌ای برای جریان‌های انقلابی و هنری و یا حتی روحانیت ایجاد کنم و به همین خاطر در آن گفتگو بدون لباس روحانی حاضر شدم و صرفا به بیان دیدگاه های دینی و هنری خود بر اساس مبانی انقلاب اسلامی پرداختم و خود نیز ‌از سوء‌استفاده از این کلیپ تقطیع شده بسیار ناراحت و متاسفم.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 21 May 2020
 
صحبت‌هایم در تائید خواننده خارج‌نشین نبود/ برخی سوءاستفاده کردند‌
 
 انتشار یک مصاحبه لایو اینستاگرامی از مدیرکل حوزه هنری خوزستان و بیان برخی مطالب درباره یک خواننده خارج‌نشین سبب ایجاد نگرانی در میان برخی فعالان و نیروهای فرهنگی و مذهبی استان خوزستان شد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم  انتشار یک مصاحبه لایو‌اینستاگرامی از مدیرکل حوزه هنری خوزستان و بیان برخی مطالب درباره یک خواننده خارج‌نشین سبب ایجاد نگرانی در میان برخی فعالان و نیروهای فرهنگی و مذهبی استان خوزستان شده و با واکنش شدید برخی مسئولان مواجه شد.
 
خبرگزاری تسنیم برای روشنگری موضوع در نشستی ‌با حجت‌الاسلام سید‌شهاب‌الدین طباطبایی ضمن بازبینی صحبت‌های کامل ایشان به بررسی موارد فوق پرداخت‌.
 
 وی در این گفت‌وگو با اشاره به بازتاب‌های این گفت‌وگوی اینستاگرامی ‌اظهار داشت: سال‌های سال است که بی‌سر و صدا و بدون هیچ چشم‌داشتی در سنگرهای مختلف علمی و فرهنگی و انقلابی به خدمتگزاری مشغولم و هرگز دنبال شهرت و قدرت  نبوده‌ و نیستم‌ و ان‌شاء‌الله با توضیحاتی که ارائه میشود برای دوستان روشن خواهد شد ‌که چنین قصدی نداشتم،‌ و سابقه بنده کاملا مشهود است که هیچ‌وقت به دنبال کسب موقعیت‌های بی‌ارزش نبوده‌ام‌.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره علت بیان این مطالب و نگرانی های ایجاد شده گفت: در فضای مجازی از صحبت های هر کسی ممکن است سوء استفاده شود و این مسئله فقط درباره صحبت های ما اتفاق نیفتاده اما آنچه مهم است هوشیاری جبهه انقلاب در مواجه با چنین شیطنت ها و سوءاستفاده هایی است که باید با توجه به شناخت و سابقه فرد در صحت چنین مطالبی ایجاد تردید کنند نه آنکه بدون اطلاع از حقیقت ماجرا به تخطئه آن فرد اقدام کنند.
 
وی در ادامه گفت: با صحبت‌های خودم قصد نداشتم که هزینه‌ای برای جریان‌های انقلابی و هنری و یا حتی روحانیت ایجاد کنم و به همین خاطر در آن گفتگو بدون لباس روحانی حاضر شدم و صرفا به بیان دیدگاه های دینی و هنری خود بر اساس مبانی انقلاب اسلامی  پرداختم و خود نیز  ‌از سوء‌استفاده از این کلیپ تقطیع شده بسیار ناراحت و متاسفم.
 
طباطبایی با اشاره به اینکه کلیپ این مصاحبه مربوط به گذشته است و انتشار آن در شرایط کنونی بی تردید بیانگر سوء نیت قطعی منتشرکنندگان است، گفت: تمام این صحبت‌ها در حالت تمثیلی و مثالی گفته شد و به معنای تایید فرد نبوده ‌و در همان گفتگو نیز چندین بار بر این مطلب تاکید شد ولی متأسفانه با تقطیع های صورت گرفته اصل کلام ناقص مانده است و زمینه را برای سوءبرداشت ها فراهم کرد هر چند در همان زمان از طرف مردمی که این برنامه را مشاهده کردند هیچ‌گونه بازخورد و واکنش منفی دریافت نشد اما بعدا این کلیپ توسط عده ای منتشر می‌شود که مشخص است قصد خوبی نداشته‌اند و هدفشان از این موضوع تخریب وجهه ما در جایگاه حقیقی و حقوقی و تسویه حساب های شخصی بوده است که از این بابت  ابراز تاسف می‌کنم.
 
وی افزود: من در آن برنامه به عنوان کارشناس فرهنگی هنری و دینی به تبیین فضای موسیقی پس از انقلاب و نگاه امامین انقلاب به این مقوله و همچنین تعریف  موسیقی حلال و حرام و ارزشی و غیر‌ارزشی و بیان فتاوای مراجع معظم تقلید در این باره پرداختم و گفتم نظر عمومی اسلام در این باره روشن است و با هنر و موسیقی مخالفتی ندارد بلکه با ابتذال در هنر و موسیقی مخالفت دارد چرا که اگر موسیقی و هنر به ابتذال کشیده شود آسیب‌زاست و مواردی از آن مطرح شد.
 
وی گفت: در تمام طول  مدت خدمتم‌ در حوزه‌های مختلف کوچک‌ترین کاری  بر خلاف مصلحت انقلاب و دیدگاه مقام معظم رهبری  انجام نداده‌ام  و همواره سعی کرده ام نظراتم را از منظر نگاه رهبری بر حوزه های مختلف فرهنگ و هنر تطبیق دهم.
 
طباطبایی بیان کرد: متاسفانه برخی دوستان به جای این که اصل موضوع را از خودمان  پیگیری کنند به دنبال این موج هدفمندی که بر علیه ما راه افتاده حرکت کردند و سوار بر همین موج شدند درحالی که باید در این شرایط به وظایف انقلابی خود عمل کنند و از همسنگرشان دفاع کرده  و مقابل این قضیه بایستند و اگر سوال و یا  نقد و نظری هم دارند دلسوزانه و برادرانه منتقل کنند نه آنکه بر خلاف نظر رهبری (به صرف تصور اختلاف نظر و نه اختلاف نظر واقعی‌)؛ با دادن نسبت های ناروا؛  سعی در حذف ما از جریان انقلاب  کنند!
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی به اینکه این صحبت‌ها تعدادی از متدینین و علما را آزرده خاطر کرده است، گفت: گرچه این مسئله همانطور که عرض کردم ناشی از تقطیع و شیطنت عده ای در  فضای مجازی است و شما هم با دیدن اصل صحبتها ملاحظه کردید که آنچه گفته شد با آنچه در فضای مجازی منتشر شده متفاوت است اما از علماء و نخبگان علمی و فرهنگی و نیروهای انقلاب و همه کسانی که در این مورد دغدغه‌مندانه و دلسوزانه پیگیری کردند صمیمانه تشکر و دلجویی نموده و از سوءتفاهم های ایجاد شده پوزش مطلبم  و از خداوند متعال برای همه توفیق و سربلندی روزافزون مسألت دارم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار