معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای تامین آب آشامیدنی جم طرح‌هایی عملیاتی شده که حفر و تجهیز چاه، اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن، خط انتقال و سدسازی از آن جمله است.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 20 May 2020

اجرای پروژه آبرسانی در جم با سرمایه‌گذاری ۲۸۰۰ میلیاردی

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای تامین آب آشامیدنی جم طرح‌هایی عملیاتی شده که حفر و تجهیز چاه، اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن، خط انتقال و سدسازی از آن جمله است.

مهرداد ستوده در نشست بررسی وضعیت آبرسانی شهرستان جم با قدردانی از خدمات شرکت آب و فاضلاب و با تاکید بر رعایت مصرف بهینه آب اظهار کرد: طرح‌های مهمی در عرصه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال اجراء است که این پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی به جم افزود: برای تامین آب آشامیدنی جم طرح‌هایی عملیاتی شده که حفر و تجهیز چاه، اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن، خط انتقال و سدسازی از آن جمله است.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی افزود: حمایت ویژه از این طرح‌ها در اولویت قرار دارد و تلاش می‌شود با تامین اعتبار بر اساس برنامه تدوین شده تکمیل و افتتاح شود.

وی با تقدیر از خدمات شرکت آبفای استان بوشهر افزود: همکاری مردم در مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب در گذر از تابستان می‌تواند تاثیرات قابل توجهی داشته باشد که از همکاری مردم در شهرها و روستاها در این زمینه قدردانی می‌شود.

اجرای پروژه آبرسانی جم با سرمایه گذاری ۲۸۰۰ میلیارد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات آبرسانی در جم گفت: برای جبران کمبود آب در شهرستان جم اقدامات و طرح‌های مهمی اجرایی شده که نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی از آن جمله است.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به همکاری استان‌های معین در اجرای طرح آبرسانی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان خاطر نشان کرد: استان‌های معین بیش از ۱۳ کیلومتر شبکه آبرسانی شهر جم را اجرا و تکمیل کردند و در این راستا خط انتقال و جمع آوری آب چاه‌ها و هدایت آن به سمت ایستگاه پمپاژ شهرستان جم اجرا شد که نقش تاثیرگذاری در تامین آب این شهرستان دارد.

وی از اجرای خط انتقال آب به شهر ریز خبر داد و افزود: روند اجرای این خط انتقال آب با پیشرفت ۵۵ درصدی تسریع یافته و با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ساخت مخزن ذخیره آب انارستان را از دیگر پروژه‌ها در شهرستان جم دانست و افزود: این مخزن ذخیره که آب آن از طریق ۲ حلقه چاه تامین می‌شود نقش مهمی در حل مشکلات آب این شهر دارد.

حمزه‌پور کف شکنی یک حلقه چاه آب در ریز و بازسازی یک حلقه چاه در چاهه جم را از دیگر پروژه‌های آبرسانی دانست و تاکید کرد: نوسازی شبکه آبرسانی و ساماندهی انشعابات آب در شهرها و روستاهای جم از دیگر برنامه‌ها در این شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی جم با سرمایه گذاری ۲۸۰۰ میلیارد ریال گفت: این پروژه که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تکمیل ایستگاه پمپاژ و پست برق آن امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خط انتقال این پروژه را ۴۴ کیلومتر دانست و بیان کرد: در اجرای طرح آبرسانی جم، مخزن ذخیره ۵۵ هزار مترمکعبی و ۵ ایستگاه پمپاژ عملیاتی شده که در مجموع پروژه آبرسانی جم دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار