عیسی‌زاده خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال:
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: ادامه پیدا کردن لیگ و به پایان رساندن آن، بدون تلفات انسانی یک شاهکار مدیریتی محسوب نخواهد شد اما ادامه لیگ و اتمام آن با حتی یک مورد فوتی، یک فاجعه تاریخی غیرقابل جبران خواهد شد که مسئولیت آن بی گمان فقط و فقط بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 20 May 2020

علی عیسی زاده در نامه ای به بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ، نسبت به برگزاری لیگ نوزدهم آن هم در شرایطی که آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است، واکنش نشان داد.

عیسی زاده در این نامه اعلام کرده است "در اوسط اسفندماه ۱۳۹۸ و هنگامی که لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد، آمار تعداد مبتلایان در استان خوزستان زیر ۲۰ نفر در روز بود اما اینک که تصمیم بر ادامه لیگ گرفته اید، این آمار به بیش از ۶۰۰ نفر افزایش یافته است. یعنی به زبان ساده، ریسک ابتلا به این بیماری ۳۰ برابر شده است."

به گزارش ایسنا، همچنین در بخش دیگری از نامه مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان آمده است "اجرای پروتکل اعلام شده از سوی فیفا حداقل در استان خوزستان که اکثر فعالیت های صنفی و اجتماعی به دستور استاندار و فرماندار ویژه آبادان در هفته های پیاپی تعطیل شده است، مطلقاً امکان پذیر نیست.

ظاهراً شروع مسابقات بوندس لیگا مبنای تصمیم گیری برای مسئولان فوتبال ما بوده است، در حالی که همه می‌دانند که شرایط کاهش شیوع بیماری در کشور آلمان حتی با کشورهای پیشرفته مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا قابل قیاس نیست.

بسیاری از موارد ذکر شده در پروتکل پزشکی مورد استناد فدراسیون از قابلیت اجرایی در کشور ما برخوردار نیست که اگر می بود، ما شاهد شیب تند کاهش ابتلا در کشور بودیم.

متاسفانه استانداردهای بسیار معمولی در جهان فوتبال در این تصمیم گیری دیده نشده اند. به طور معمول همه فصول فوتبال در اواخر اردیبهشت ماه پایان می یابند و بازیکنان حداکثر پس از ۴ تا ۵ هفته استراحت، تمرینات رسمی خود را از اواخر خرداد ماه شروع کرده و پس از ۶ هفته تمرین آماده سازی پیش فصل، وارد هفته اول مسابقات لیگ می شوند. با یک محاسبه ساده در می‌یابیم که برای ۴ هفته تعطیلی به شش هفته تمرینات بدنسازی نیاز است. حالا چگونه می توان پس از ۱۱ هفته پر استرس و بدون تمرین، با فقط سه هفته به شرایط حضور در مسابقه رسید. آیا برای جلوگیری از آسیب دیدگی های بسیار شدید بازیکنان هم تدابیری اندیشیده شده است؟

به نظر می‌رسد تنها عامل این تصمیم گیری شتابزده، پایان به هر شکل لیگ است. در این پروتکل بهداشتی آیا شرایط زمین‌های تمرین، خوابگاه محل اقامت بازیکنان، هتل محل سکونت قبل از مسابقه، اتوبوس‌ها، فرودگاه‌ها و هواپیماها و ... مورد بررسی قرار گرفته اند؟ آیا تمرین و مسابقه در شرایط پرخطر باعث ایجاد استرس برای بازیکن، مربی و داور نمی شود؟ آیا وجود استرس و نگرانی خطر ابتلاء به این بیماری و آسیب دیدگی های شدید را افزایش نمی دهد؟

جناب آقای بهاروند برای تیم صنعت نفت آبادان که از شانس گرفتن سهمیه آسیایی برخوردار است، ادامه لیگ یک فرصت گران‌بها است اما حتی قهرمانی در لیگ برتر هم در مقابل خدای ناکرده مرگ یک فوتبالیست جوان، هیچ نمی ارزد. ادامه پیدا کردن لیگ و به پایان رساندن آن، بدون تلفات انسانی یک شاهکار مدیریتی محسوب نخواهد شد اما ادامه لیگ و اتمام آن با حتی یک مورد فوتی، یک فاجعه تاریخی غیرقابل جبران خواهد شد که مسئولیت آن بی گمان فقط و فقط بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود."

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفت آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار