با شیوع ویروس کویید 19 در کشورمان و تب و تاب ستادهای بحران برای مقابله با این ویروس تشکیل کارگروه رسانه با درایت و مدیریت مدیرکل ارشاد اسلامی استان با هدف ارتباط دو سویه رسانه ها و مسئولین این تعریف قابلیت دیگری یافت.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 19 May 2020
تابناک ایلام::اصولا از رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین یاد می شود که از یک طرف مشکلات مردم را بیان و از سویی خدمات انجام گرفته را منعکس می کنند.
 
امابا شیوع ویروس کویید 19 در کشورمان و تب و تاب ستادهای بحران برای مقابله با این ویروس تشکیل کارگروه رسانه با درایت و مدیریت مدیرکل ارشاد اسلامی استان با هدف ارتباط دو سویه رسانه ها و مسئولین این تعریف قابلیت دیگری یافت.
 
از سلسله از گفتگهای این کارگروه با محوریت"افزایش آمار مبتلایان در دهلران" مدیرکل جهاد کشاورزی استان و فرماندار دهلران پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.
 
در این جلسه که مرسوم است با پرسش اصحاب رسانه و پاسخ مسئولان همراه باشد. ابتدا فرماندار دهلران پاسخگوی سوال موسوی خبرنگار روزنامه اقتصاد مردم با موضوعیت علت افزایش مجدد آمار ، تعداد مبتلایان و فوتیها و نیز راهکارهای مقابله و کنترل این ویروس در شهرستان دهلران بود که بیان داشت: در بدو شیوع کرونا همه گیری و شدت بیشتری داشت. لکن با اقدامات به عمل آمده این آمار کاهش و قریب 20 روز تقریبا هیچگونه موردی نداشتیم اما اخیر بنا به دلایل متعددی از جمله شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی و افزایش ترددها ، مجاورت با استان خوزستان و نیز اعلام وضعیت سفید و آغاز گرما این احساس در مردم ایجاد کرد که کرونا تمام شده و دستورالعملهای بهداشتی رعایت نشد .لذا  مجددا این آمار افزایش یافت.
 
مجید عسگری اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم و عملکرد میدانی و افزایش نظارتهای بیشتر این آمار را کاهش و موج دوم را کنترل خواهیم کرد؛ وی آمار مبتلایان را در مجموع بیش از 60 مورد عنوان و تعداد فوتیها را 2 نفر اعلام کرد.
 
سپس خانم جمالوندی سردبیر نشریه افق نو از مدیرکل جهاد کشاورزی در رابطه با نحوه آموزش پیشگیرانه به کشاورزان جهت مقابله با ویروس کرونا سوال کرد که میری پاسخ داد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی پهنه در اقسانقاط استان و روستاها آموزشهای لازم برای مقابله با ویروس کرونا در بیش از 510 پهنه ی کشاورزی استان بصورت رو در رو به کشاورزان عزیز انتقال داده اند.
 
محمد تراب میری همچنین به سوال جابری مدیرمسئول نشریه طلوع دهلران که پرسیده بود آیا بانک اطلاعاتی برای شناسابی کمباین داران مهمان که بیش از صد دستگاه می باشند تشکیل گردیده پاسخ داد و گفت کمباین داران در بدو ورود به هر منطقه ابتدا با معرفی به مراکز سلامت تب سنجی شده و پس از اخذ گواهینامه سلامت جهت فعالیت و دریافت سوخت معرفی می شوند.
 
در ادامه عسگری مورد پرسش سلیمانی کانال جولیان خبر آبدانان واقع شد با این مضمون که با توجه به به صدا درآمدن زنگ خطر در دهلران آیا برنامه ای برای تعطیلی مجدد مراکز پرتردد و تجاری دارید وی پاسخ داد در مقطع ای که اوج شیوع کرونا بود با همراهی مردم در مناسب ترین فصل کسب و کار بازار تعطیل شد فی الذا به تدریج فشار مضاعفی به اهالی کسبه و کاهش درامد آنها وارد آمد بنابراین دیگر لزومی به تعطیلی بازار نبوده و با رعایت پروتوکلهای بهداشتی و توصیه هایی که مکررا به کسبه و مردم ارائه می شود می توان در کنار فعالیتهای اقتصادی کرونا را بصورت مطلوب و موثر مدیریت کرد.
 
رستمی فعال فرهنکی و از حامیان طبیعت سوال خود را با موضوع سلامت غذایی و مواد ریزمغزی در خاک ارائه و از مدیرکل جهاد کشاورزی پرسید آیا جهاد کشاورزی استان توصیه های پدر علم روی ایران در زمینه تزریق روی مزارع و خاک ها مد نظر دارد و اینکه برای حل مشکل پتاسیم و روی و بخصوص مس با توجه خشک سالی های اخیر چه برنامه ای دارید؟ میری پاسخ داد یکی از اهداف جهاد کشاورزی استفاده از ریز مغزها و کودهایی مثل سولفات روی و میکرو کامل که شامل پتاسیم نیز می باشد که در سطح بیش از 40 هزار از مزارع استان همراه با سمپاشی تزریق شده است.
 
سوال حسینی از ایلام رسانه در مورد تعطیلی مدارس از مهندس عسگری بود که وی پاسخ داد از زمان بازگشایی مدارس درصد حضور دانش آموزان بسیار محدود بوده و از آنجا که الزامی برای حضور نیست و بیشتر برای رفع اشکال می باشد لذا لزومی برای تعطیلی مدارس دیده نمی شود.
 
میزان برآورد خسارات ناشی از ویروس کرونا در زیر بخشهای کشاورزی و اقدامات انجام شده در این راستا سوال مشترک رضا آزادی و خانم موسوی از خبرگزاری ایرنا استات بود که میری در این مورد توضیح داد براساس بررسیهای به عمل آمده بیش از 92 میلیار تومان خسارت ناشی از ویروس کرونا به زیر بخشهای بخش کشاورزی خصوصا در حوزهای دام و طیور و نرگس کاران و.... وارد شده که از طریق ستاد بحران و وزارتخانه احصا و اعلام شده ولی هنوز اعتباری برای این کار تخصیص نیافته است این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با توجه به میزان قابل توجه خسارات انشالله تامین اعتبار شده و بخشی از این خسارت جبران شود.
 
سوال آخر را موسوی مقدم ایرنا آبدانان در رابطه با سد ورگر و عدم پرداخت مطالبات پیمانکار و مشکلات مالی کارگران آن از آقای میری پرسیدند که وی در جواب گفت اصولا تامین آب و انتقال آن در   حوزه وظایف جهاد کشاورزی نبوده اما با این اوصاف بنا به ضرورتها و نیازهایی که در این مناطق وجود دارد و در راستای رسالت جهاد که همانا محرومیت زدایی است پروژه های مختلفی در سطح استان در دست اقدام داریم که یکی از مهمترین آنها سد ورگر می باشد. وی ادامه داد روند کار این پروژه به دلیل تنگاهای مالی کند بوده اما با این حال مشکلات تملک اراضی و جاده دست رسی مرتفع شده و در صورت تامین اعتبار ظرف مدت دوسال به بهره برداری خواهد رسید.
بهروز مردانی دبیر جلسه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار