فردا
فردا مهلت پذیره‌نویسی سهام دولتی به پایان می‌رسد و این فرصت قابل تمدید نیست.
کد خبر: ۸۵۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 19 May 2020

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان اصفهان گفت: دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد وتعمیق بازار سرمایه ، باقیمانده سهام خود را در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‏ های البرز و اتکایی امین ، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار می کند.

علی صبوحی  ویژگی بارز این واگذاری را  بهره‌مندی  همه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی  بیان کرد و افزود: سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی) 20 میلیون ریال تعیین  شده و  پذیره‌ نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همشهریان جز در موارد ضروری، از مراجعه حضوری به شعب بانک ها و کارگزاری ها خودداری کرده و پذیره نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری ها و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها انجام دهند.

صبوحی افزود:  متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‏های منتخب، می‌‏توانند از طریق مراجعه به درگاه‏ های غیرحضوری و حضوری بانک‏های عامل ذی‌ربط،  برای پذیره‏ نویسی واحدهای سرمایه‏ گذاری  اقدام  کنند .

 وی اضافه کرد: اطلاعات مورد نیاز برای پذیره‏ نویسی، شامل: نام، نام خانوادگی، شماره ملی،تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه است.

صبوحی گفت: داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره نویسی، الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از 2 ماه بعد از تخصیص، امکان‏پذیر است، می‏توانند به تدریج طی ماه‏های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کدبورسی) مطابق رویه‏ های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام  کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تأکید کرد: افرادی که کد بورسی ندارند، می‌توانند سهام دولت را از طریق مراجعه به ۱۴ بانک منتخب شامل بانک‌های (ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات ایران، قرض الحسنه مهر ایران، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، پست بانک و توسعه تعاون) پیگیری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان افزود: افراد  می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگا ه های اینترنتی  وزارت امور اقتصادی و دارایی به  نشانی  : mefa.ir و   سازمان خصوصی سازی کشور به نشانی ipo.ir  مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار