استاندار قزوین :
استاندار قزوین گفت: تصور کیفیت بهتر هر نوع کالای خارجی نسبت به ایرانی نادرست است چرا که امروز کیفیت بسیاری از اجناس تولید داخل نسبت به محصول خارجی مشابه بهتر و بالاتر است.
کد خبر: ۸۵۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 19 May 2020

 

 رسانه ها در توسعه ی تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش بسزایی دارند/دولت پشتیبان بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، هدایت الله جمالی پور  در شصت و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: امروز کالاهایی در استان تولید می‌شود که به مراتب از کالاهای خارجی بهتر است، اما هنوز تصور می‌شود که کالاهای خارجی کیفیت بالاتری دارند و حل این مشکل نیاز به کار فرهنگی از سوی صداوسیما، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها دارد.

استاندار قزوین با اشاره به شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی استان از سوی اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی قزوین، گفت: بخش خصوصی استان قزوین باید بین مشکلات و موانع استانی با کشوری را تفکیک قایل شده و آنها را دسته‌بندی کند و در این راستا مشکلات استانی باید جدا بررسی شود و قوانین و مقررات کشوری نیز از مسیر جداگانه ای پیگیری شود.

وی اضافه کرد: گزارش اتاق بازرگانی در خصوص شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار اقدام بسیار خوبی است که اگر برای آنها راهکار مناسب تعیین شود می‌تواند در دستور کار دستگاه‌های دیگر قرار گیرد.

جمالی پور با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی دولت تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: دولت نه تنها رییس نیست، بلکه پشتیبان بخش خصوصی است و همه مدیران باید به دنبال ضابطه و قانونی باشند که بتواند فضای کسب و کار را در بخش خصوصی بهبود ببخشد.

جمالی پور به تنگناهای دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت از نظر بنده نباید بیشتر از ۷۰۰ هزار نفر کارمند داشته باشد درحالی که اکنون پنج میلیون نفر کارمند دارد که این مساله به خاطر ضعیف بودن بخش خصوصی رقم خورده است و که کسی راغب نیست به این نهادها وارد شود، درحالی که استخدام در شرکت‌های خصوصی آمریکا مانند مایکروسافت برای خیلی از شهروندان آرزو است.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین به همت جمعی مدیران استان بر حل مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: خیلی مواقع اختیارات یک کارشناس در اداره از شخص استاندار بالاتر است، چون ممکن است روی کاری قفلی بیاندازد که ۱۰۰ نفر هم نتواند آن را باز کند، بنابراین برای رفع مشکلات باید همه دستگاه‌ها به طور هماهنگ رفتار کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار