مدیرتاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طبق برنامه‌ریزی مقرر شد تا از سد گلورد امسال ۱۸ میلیون مترمکعب آب در اختیار ۴۳ روستای شرق استان قرار بگیرد که این مقدار آب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 18 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران منصور رضایی کلانتری با اشاره به اهمیت سد گلورد و شبکه آبیاری و زهکشی آن افزود: در این حوزه حدود ۱۹۰ میلیون متر مکعب پتانسیل آبی داریم که ۱۲۰ میلیون متر مکعب آن بدون برنامه ریزی وارد دریا می شد اما با احداث سد گلورد با ظرفیت ۱۱۵ میلیون متر مکعب این امکان فراهم شده تا برنامه ریزی مناسبی از منابع آب موجود داشته باشیم .

وی با تشریح ساختمان سد گلورد گفت :گرچه سد هنوز تکمیل و امکان بهره برداری کامل آن فراهم نشد ولی بااستفاده از آب ذخیره شده و همچنین آب‌های میان‌حوضه امسال کشاورزان مشکلات کمتری در مقایسه با سال های گذشته در این دشت خواهند داشت.

کلانتری اراضی محدوده دشت نکا و بهشهر را ۴۴هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بخشی از این آب از سد گلورد و بخشی دیگر از طریق آب‌های میان‌حوضه، آب‌بندان ها و آب‌ زیرزمینی تامین می شود.

مدیر تاسیسات آبی اب منطقه ای مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون در این دشت بیش از ۳۵۰ کیلومتر کانال های آبیاری و زهکشی مدرن اجرا شده و در دست بهره برداری است گفت: امیدواریم با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی طول شبکه های آبیاری و زهکشی مدرن ما به بیش از ۵۰۰ کیلومتر و در سطح ۲۵هزار هکتار برسد و بیش از ۵۱ روستا از آن برخوردار خواهند شد.

وی توضیح داد: همچنین از این آب در بخش پرورش آبزیان و نیز رونق گردشگری استفاده خواهد شد.

کلانتری از کشاورزان خواست در حفظ و نگهداری این تاسیسات مشارکت و همراهی بیشتری کرده و مراقب غرق شدگی و یا سقوط در این تاسیسات که خسارت مالی و جانی را به همراه دارد، باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار