پیشکسوت فوتبال خوزستان:
پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که در حال حاضر شش هفت تیم لیگ برتری شانس کسب سهمیه آسیایی هستند، گفت: نفت آبادان و فولاد نیز این شانس را دارند و کسب سهمیه، به ظرافت کار سرمربیان این تیم ها بستگی دارد.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 18 May 2020

عبدالمجید باقری نیا درخصوص واکنش های مختلف درباره از سرگیری لیگ برتر فوتبال، اظهارکرد: متاسفانه در ایران، همگی به غوغا سالاری عادت کرده‌ایم، یعنی وقتی موضوعی پیش می آید، پیش از این که درخصوص آن تصمیم درستی بگیریم هر کسی به هر شکلی که منافعش در میان است در خصوص آن موضوع به اظهارنظر می پردازد، آن هم بدون این که جوانب کار را در نظر بگیرد و بدانیم که دیگران هم حق دارند.

می توان لیگ را با رعایت نکات بهداشتی برگزار کرد

وی ادامه داد: در ایران لیگ برتر، دسته یک، دسته دو و لیگ سه را داریم که همگی بلاتکلیف هستند و مگر می شود، بگوییم که باید با توجه به شرایط فعلی لیگ ها تعطیل شوند؟ به هرحال وقتی همه از خانه بیرون می آییم و مطمئناً باتوجه به این که خطر ویروس کرونا تهدیدمان می کند، ملزم به رعایت یکسری نکات بهداشتی هستیم. لیگ کره جنوبی و آلمان فعالیت خود را از سر گرفته اند و به نظرم ما نیز می توانیم با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، مسابقات فوتبال را برگزار کنیم.

این مربی فوتبال عنوان کرد: باید تکلیف تیم هایی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و تیم های سقوط کننده معلوم شود. از آن طرف نیز تیم هایی را در لیگ یک داریم که ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و منتظر برگزاری لیگ و ادامه تلاش برای صعود به لیگ برتر هستند که باید تکلیف این تیم ها هم مشخص شود.

اجازه دهیم قانون تصمیم بگیرد

وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم که در چنین شرایطی اجازه دهیم قانون تصمیم بگیرد زیرا در این صورت خیال همه راحت تر خواهد بود. در همین جریان برگزاری یا عدم برگزاری لیگ، متین قوسی که از بازیکنان مستعد فوتبال بود، جان خود را بر اثر کرونا از دست داد و بعد خیلی ها از این جریان استفاده کردند و گفتند که فوتبال نباید برگزار شود و به صورتی قضایا را عنوان کردند که صدای پدر متین هم در آمد و گفت "حالم از فوتبال به هم می خورد و فوت کردن فرزند من هیچ ربطی به فوتبال نداشت. او در یک سوپرمارکت کار می کرد که متاسفانه به کرونا مبتلا شد و جان خود را از دست داد".

مربیان در ادامه لیگ باید در کار خود ظرافت داشته باشند

باقری نیا با بیان این که مطمئنا در سه چهار هفته آغازین از سرگیری لیگ، بازی ها کیفیت لازم را نخواهند داشت، ادامه داد: به هر حال با ۲۳ یا ۲۴ روز تمرین هرگز نمی توان یک بازیکن را برای ۹۰ دقیقه مسابقه آماده کرد و در این شرایط، این که مربیان چگونه بازیکنان خود را آماده خواهند کرد، اهمیت دارد. ممکن است برخی مربیان با وارد کردن فشار مضاعف باعث مصدومیت بازیکنان خود شوند، پس کار در چنین شرایطی نیاز به ظرافت دارد و مربی باید بداند که بازیکن خود را چگونه برای ۷۰ تا ۸۰ دقیقه بازی آماده کند.

امیدوارم تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در زمین مشخص شوند

وی افزود: امیدوارم به دور از تمام حرف و حدیث ها، قهرمان لیگ و تیم هایی که صاحب سهمیه آسیایی می شوند را بشناسیم و در زمین مسابقه این تیم ها و تیم های سقوط کننده مشخص شوند. در حال حاضر شش هفت تیم شانس کسب سهمیه هستند و نفت آبادان و فولاد نیز جزو همین تیم‌ها محسوب می‌شوند. در این شرایط کسب سهمیه به ظرافت کار سرمربیان این تیم ها بستگی دارد و این که چگونه تیم‌های خود را در این فرصت محدود برای مسابقات آماده کنند.

این مربی در پایان در خصوص مطرح شدن صحبت هایی درباره احتمال انجام بازی های خانگی تیم های خوزستانی در استان های دیگر، گفت: با توجه به این که قرار است ورزشگاه ها گندزدایی شوند و مسابقات بدون حضور تماشاگر باشد، میزبانی تیم های استان در زمینی دیگر اصلا معنا ندارد. ضمن این که بازی ها یک ماه دیگر برگزار می شوند و ان شاءالله تا آن موقع نیز وضعیت خوزستان سفید خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار