نظارت میراث فرهنگی بر ورودی های طبقه دوم میدان امام اصفهان تشدید می شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 17 May 2020

مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان گفت : تخلف‌های انجام شده و تصرفات غیراصولی برخی از بازاریان شامل راه‌اندازی فضای کافی‌شاپ، اجرای اندود نامناسب بر روی بدنه آجری دوره صفوی، الحاق تزئینات نامتناسب با ویژگی‌های معماری و ایرانی و ایجاد فاضلاب در این قسمت از این بنای تاریخی ، موجب شد میراث فرهنگی نظارت خود را بر ورودی‌های طبقه دوم میدان تشدید کند و مقرر شد تا با افراد متخلف در این زمینه قاطعانه برخورد شود.

فریبا خطابخش افزود: در مرحله اول، کارشناسان این اداره‌کل با حضور نیروی انتظامی، در بازدید از ورودی ها و با توجه به غیرقانونی بودن بازگشایی برخی از این مسیرها اقدام به بررسی تخلف و پلمب این مسیرهای غیرقانونی کردند.

وی گفت: در مرحله بعدی این عملیات نظارتی، کارشناسان این اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی، به‌صورت مداوم، از این مسیرها بازدید می کنند تا در صورت بروز هرگونه تخلف، با آن برخورد شود.

میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه که ورودی اصلی بازارچه اصفهان است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌ که عموماً جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان است.

میدان نقش جهان در ۸ بهمن ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ به شماره ۱۱۵ جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار