رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بیشتر واحدهای تولیدی این استان روی تعرفه واردات مواد اولیه اعتراض دارند و انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان باید برای اصلاح این تعرفه‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۸۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 17 May 2020

ایرج موفق اظهار داشت: مسیر تولید و اشتغال نیاز به تصمیمات پایدار دارد، ‌سرمایه گذاران نیازمند امنیت در افق بلندمدت هستند؛ تصمیمات مقطعی گرچه گریزناپذیرند اما ممکن است اثرات مقطعی خود را خنثی کنند زیرا امینت سرمایه‌گذاری را دچار مخاطره می‌کنند.

وی تاکید کرد: تغییر ناگهانی تعرفه‌ها، صنایع را با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بدین جهت انجمن صادرکنندگان استان باید اصلاح تعرفه‌ها را ابتدا از چند کالا شروع کند و نظام تعرفه‌ای را در مورد کالاهایی که استان اصفهان در زمینه آنها حرف های بیشتری برای گفتن دارد و از ظرفیت بالاتری برخوردار است، بازنگری کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: پیشنهاد اصلاح تعرفه‌ها به تهران ارائه شده و این تعرفه‌ها را به نفع صادرکنندگان استان اصلاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید نظم و ترتیب خاصی برای ۱۵ کشور همسایه در صادرات و واردات ایجاد کنیم تصریح کرد: باید بررسی دقیق در مورد اقلام کالاهایی که از این کشورها به استان وارد و کالاهایی که صادر می‌شود، انجام شود تا بتوانیم حجم صادرات محصولات را افزایش دهیم.

موفق با اشاره به اینکه برخی از کشورهای همسایه نیاز به خدمات فنی و مهندسی ما دارند خاطرنشان کرد: اصفهان از متخصصان خوبی برخوردار است و با توجه به وجود متخصصان فراوان و انجمن فنی و مهندسی قوی در این استان، این موضوع هم باید مورد توجه انجمن صادر کنندگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: استان اصفهان می‌تواند ماشین‌های ساخت داخل را به برخی از کشورهای همسایه عرضه کند و با نصب خطوط تولید در این کشورها، خدمات فنی و مهندسی خوبی به آنها ارائه دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه انجمن صادرکنندگان باید کشوری را بعنوان معین استان اصفهان پیشنهاد دهد تا مجوز آنرا از وزیر دریافت کنیم اضافه کرد: اصفهان در صورتی‌که بتواند معین و خواهر خوانده کشور دیگری شود می‌تواند از مزایای با ارزش فراوانی برخوردار شود اما در یک سال گذشته هیچ خروجی مثبتی از خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای دیگر مشاهده نشده و انجمن باید در این زمینه‌ها هم کار کند.

وی اظهار داشت: وقت و هزینه زیادی برای امضای تفاهم نامه‌های خواهر خواندگی شهرهای مختلف صرف می‌شود و متخصصان حوزه صادرات در انجمن باید به این تفاهم نامه‌ها جنبه اجرایی و عملیاتی بدهند.

موفق با بیان اینکه انجمن صادرکنندگان باید در زمینه بومی سازی لوازم یدکی وارداتی هم تلاش کند افزود: با دریافت آماری از گمرک در زمینه واردات کالاها، قطعات، لوازم یدکی و ماشین‌هایی که از خارج از کشور وارد استان اصفهان می‌شود، می‌توانیم اینگونه کالاها و لوازم یدکی را بومی‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه تولید کننده‌ها و سازنده‌های خیلی خوبی در استان وجود دارد ادامه داد: با شناسایی این تولید کنندگان لوازم وارداتی، می‌توانیم سفارش تولید را به آنها ارائه دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه این استان قطب صنایع نساجی کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: برای اولین بار در کشور مجوز ثبت سفارش به صنوف تولیدی نساجی در اصفهان ارائه شده و خیلی از این صنوف در حال نوسازی ماشین آلات خود هستند و ماشین‌های جدید را جایگزین ماشین آلات قدیمی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انجمن صادرکنندگان باید با تولید کنندگان، تیم‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان مذاکره و تعامل بیشتری داشته باشد و از راهنمایی‌های آنها استفاده کند خاطرنشان کرد: این انجمن باید نشست‌های  مشترکی را با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کند تا به زمینه‌های فعالیت بیشتری ورود کند که هم وقت کمتری از صادرکنندگان بگیرد و هم ارزش افزوده بیشتر و خروجی موثرتری برای آنها به‌همراه داشته باشد.

موفق تصریح کرد: در صورتی‌که انجمن صادرکنندگان و وارد کنندگان استان تعامل و همکاری بیشتری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد بطور قطع می‌تواند کارهای مشترک بهتر و موثرتری انجام دهد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار