کد خبر: ۸۵۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 17 May 2020
 

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری خواهران قاچاقچی در رودسر

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر با اشاره به دستگیری ۲ خواهر قاچاقچی در این شهرستان گفت: ۴ کیلو و ۲۷۶ گرم انواع مواد مخدر از متهمان کشف شده است.

او افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک قاچاقچی خانم با خودروی سواری تیبا از یکی از استان‌های مرکزی به شهرستان رودسر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام تحقیقات از صحت موضوع اطمینان پیدا کردند، اظهار داشت: با تعقیب و مراقبت‌های انجام شده، متهم پس از ورود به شهرستان رودسر و منزل خواهرش که همدستش بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر گفت: با هماهنگی مقام قضایی ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خودروی تیبا که در حیاط منزل پارک بود، یک کیلو و ۳۴۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و یک کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ جوانمردی ادامه داد: همچنین در بازرسی از منزل مورد نظر ۹۸۶ گرم تریاک و یک دستگاه ترازوی توزین مواد مخدر کشف و متهمان ۳۵ و ۳۹ ساله دستگیر شدند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف یک خودروی حامل هروئین و شیشه باز هم در رودسر

سرهنگ علی احمدپور، سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان در شهرستان رودسر ۵ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین و شیشه کشف شد.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی دریافت خبری از فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات صحت موضوع برای پلیس محرز شد، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت‌های انجام شده خودوی نیسان یخچال‌دار متهم را حین تردد در شهرستان لاهیجان شناسایی و متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین و یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد روانگردان از نوع شیشه کشف شد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه قاچاقچی ۴۰ ساله به همراه همدست ۳۸ ساله اش دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

غرق شدن یک ماهیگیر در رودخانه سفیدرود کیسم

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: یک ماهیگیر در رودخانه سفیدرود روستای کیسم این شهرستان غرق شد.

او افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن فردی در رودخانه سفید‌رود روستای کیسم، ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل اعلامی و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد به دلیل شدت جریان آب قایق ماهیگیری واژگون و ماهیگیر ۴۸ ساله به علت عدم تسلط به فن شنا غرق شده است.

سرهنگ محمدی‌نسب تصریح کرد: با همکاری اهالی جسد متوفی از آب خارج و به سردخانه بیمارستان منتقل شد.

او از شهروندان خواست: ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی از شنا و ماهیگیری در نقاط خطرآفرین خودداری کنند تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

بیش از ۳ هزار قلم داروی قاچاق در املش کشف شد

سرهنگ باقر رجبی ویسرودی، فرمانده انتظامی املش از کشف ۳ هزار و ۲۷۱ قلم داروی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر توزیع داروی قاچاق در سطح این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته و تعقیب و مراقبت‌های انجام شده خودروی پراید متهم حین تردد در یکی از خیابان‌های املش شناسایی و متوقف شد.

فرمانده انتظامی املش با بیان اینکه ماموران کلانتری مرکزی در بازرسی از این خودرو ۳ هزار و ۲۷۱ قلم انواع داروی قاچاق را کشف کردند، بیان داشت: متهم ۴۲ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی دارو‌های کشف شده را ۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

دستگیری عامل انتشار سوالات مقطع دکتری در لاهیجان

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری عامل انتشار سوالات امتحانی مقطع دکتری در این شهرستان خبر داد.

او افزود: در پی دریافت پرونده شکایت یکی از دانشگاه‌های شهرستان لاهیجان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار سوالات امتحانی یکی از رشته‌ها در مقطع دکتری قبل از برگزاری امتحان کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و رصد دقیق فضای مجازی، متهم این پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ جانعلی‌پور با بیان اینکه متهم دستگیر شده از دانشجویان مقطع دکترای این دانشگاه است، گفت: متهم در تحقیقات پلیس ابتدا با ارائه مطالب ضد و نقیض منکر ارتباط خود با این پرونده شد، اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک به جرم خود اعتراف کرد.

او افزود: متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه هنجارشکنی و بی قانونی در فضای مجازی را از طریق سایت www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار