منوچهری از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی کشور بعد از حدود سه ماه تعطیلی اضطراری خبر داد و گفت: کتابخانه‌ها در یک نوبت کاری از ساعت هشت صبح تا ۱۲ بدون حضور اعضاء و با هدف انجام امور کتابخانه ای و ارائه خدمات بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «روح الله منوچهری»، امروز (شنبه ۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بخشنامه ای که در جلسه روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت دبیرکل و مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور مصوب شد، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت پلکانی و مرحله به مرحله، بعد از حدود سه ماه تعطیل اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی آغاز به کار می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خاطرنشان کرد: برای بازگشایی کتابخانه ها در مرحله نخست، اقلام بهداشتی شامل شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یک بارمصرف و مایع ضدعفونی کننده دست، به تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه ها تهیه خواهد شد؛ همچنین تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده ها و اعضاء با استفاده از حائل های پلاستیکی و شفاف پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرحله از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: کتابخانه‌ها در یک نوبت کاری از ساعت هشت صبح تا ۱۲ بدون حضور اعضاء و با هدف انجام امور کتابخانه ای و ارائه خدمات بازگشایی می شوند و کتابداران به صورت یک روز در میان در کتابخانه حضور خواهند یافت. این در حالی است که کتابداران خانم که در ماه آخر بارداری هستند، کتابداران دارای معلولیت خاص، نابینا، کم بینا و معلول جسمی و حرکتی از حضور در کتابخانه معاف هستند.

منوچهری اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل الزامات کلی در امور اداری و خدمات عمومی وزارت بهداشت افراد دارای سابقه بیماری های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی زمینه ای و بیماران با نقص ایمنی، شیمی درمانی و پیوند اعضا با ارائه مستندات معتبر پزشکی از حضور در محل کار در فاز نخست معاف خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با تأکید بر اینکه فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها بدون حضور اعضا و مراجعان و به منظور بهره گیری مناسب از زمان خواهد بود، تصریح کرد: در این مرحله کتابداران اقدام به اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه ها، تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه ها، شاداب سازی و سامان دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب های مخدوش، منظم کردن رده های کتب موجود در قفسه ها، اصلاح داده ها از جمله رده های نادرست، فاقد بخش و... و همچنین آماده سازی فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات رسانی به اعضاء مطابق با دستورالعمل ارسالی خواهند کرد.

منوچهری ادامه داد: معرفی کتابخانه و خدمات آن و ایجاد صفحات کتابخانه در فضای مجازی، اجرای طرح رف خوانی در کتابخانه های عمومی مطابق با زمان بندی ابلاغی، معرفی کتاب های جشنواره رضوی در فضای مجازی و... به منظور ترویج و تشویق کاربران و اعضاء به شرکت در جشنواره کتاب خوانی رضوی و ادامه فعالیت های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی با بهره گیری از تجهیزات، فضا و منابع کتابخانه ای از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حضور کتابداران در فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها خواهد بود.

برچسب ها: کرونا ، کتابخانه ، فعالیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار