معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: این استان تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰۲ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی روستایی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۵۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 15 May 2020

محسن قوی بیان اظهارداشت: آمارگیری از مسکن روستایی در سال ۹۲ انجام شد و بر این اساس واحدهای مسکونی روستایی مورد نیاز اصفهان از طریق وزارت راه و شهرسازی به این استان ابلاغ شد.

وی ۹۲ را سال پایه آمارگیری مسکن اعلام و اضافه کرد: در این سال ۲۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود داشت اما ۲۱۷ هزار خانوار روستایی در آنها زندگی می‌کردند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: این استان در سال ۹۲ با کمبود ۱۲ هزار واحد مسکونی مواجه بود و سالانه  باید پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی احداث شود تا کمبود این خطه به منازل روستایی در سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

به گفته وی تسهیلات روستایی هر ساله برای ساخت پنج هزار و ۸۰۰ واحد روستایی به استان اختصاص می‌یافت اما با توجه به اینکه در ۲ دوره گذشته تسهیلات این طرح صرف احداث واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک زیر ۱۲ هزار نفر شد، تاخیر و عقب ماندگی بوجود آمد.

وی با بیان اینکه سهمیه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان بر اساس این برنامه تعیین می‌شود بیان کرد: ابلاغ نشدن این تسهیلات در چند سال گذشته، موجب عقب افتادن استان از برنامه شده است.

قوی بیان خاطرنشان کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی از آن زمان تا کنون با قوت پیگیری شده و ۷۶ هزار و ۴۳۴ فقره تسهیلات تا پایان سال ۹۷ به استان اختصاص پیدا کرده که از این تعداد با توجه به اینکه این تسهیلات چند سال بصورت صد در صد تخصیص پیدا نکرده بود، ۶۷ هزار فقره محقق شده است.

وی تصریح کرد: ۵۸ هزار و ۸۶۴ فقره تسهیلات تا پایان سال ۹۷ به قرارداد منجر شده و ۵۱ هزار و ۹۴۰ واحد مسکونی منجر به پایان کار شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه تسهیلات سال ۹۸ با تاخیر ابلاغ شد، گفت: سهمیه استان ۹ هزار فقره بود که تا کنون پنج هزار و ۳۰۵ فقره از آن به استان ابلاغ شده و چهار هزار و ۵۶ فقره به بانک ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ فقره از تسهیلات ویژه بهسازی واحدهای مسکونی روستایی استان از بهمن ۹۸ تاکنون به عقد قرارداد منجر شده و در حال کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار