در تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از این مستندساز آمده است: اگر ترامپ در مقابله با بحران شیوع کرونا زودتر وارد میدان عمل می‌شد، می‌توانست از بالارفتن آمار مرگ‌ومیرها جلوگیری کند.

محاسبه‌گر این ساعت که بر بام یکی از ساختمان‌های میدان تایمز(ساعت) نصب شده دیروز(دوشنبه) ۴۸ هزار فوتی از مجموع ۸۰ هزار فوتی در آمریکا را نشان می‌داد؛ کشوری که بالاترین میزان مبتلایان به کرونا را در جهان دارد.

این کارگردان آمریکایی و برنده دو جایزه جشنواره فیلم ساندنس، با یادآوری اظهارات «آنتونی فوسی» مشاور ترامپ و متخصص بیماری‌های عفونی، درمورد امکان کاهش مرگ‌ومیرها در صورت واکنش زودهنگام ترامپ به بحران شیوع کرونا، گفت:‌ اگر ترامپ سیاست‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بستن مدارس و ... را به جای ۱۶ مارس(۲۶ اسفند) یک هفته زودتر اعمال می‌کرد، حدود ۶۰ درصد از میزان مرگ‌ومیرها کاسته می‌شد.

لوفیگارو به نقل از یوجین جارکی نوشت: همانطور که ما نام سربازانی که در جنگ کشته می‌شوند را روی بناهای تاریخی حک می‌کنیم تا همواره به یاد هزینه‌های سنگین جنگ باشیم، مرگ بیهوده بسیاری از مردم آمریکا در اثر واکنش دیرهنگام ترامپ به شیوع گسترده کرونا، موضوعی بسیار اساسی است که مستلزم مسئولیت‌پذیری بیشتر دولت در مواجهه با بحران کروناست.

واشنگتن پست نیز دیروز(دوشنبه) نوشت: برنی سندرز سناتور دموکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شیوه پاسخ و برخورد ترامپ با کرونا را ظالمانه خواند و گفت که عملکردش، گرفتن جان هزاران نفر بوده است.  

سندرز با انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا، افزود: ترامپ از روز اول، خطر شیوع ویروس کرونا را دستکم گرفت و در روزهای اولیه از قانون تولید دفاع استفاده نکرد تا مطمئن شود پزشکان و پرستاران ما تجهیزات محافظ شخصی مورد نیاز خود را دارند. سندرز در ادامه تاکید کرد: ترامپ در همه زمان دروغ می‌گوید.

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، در ماه گذشته میلادی نزدیک به ۲۰.۵ میلیون شغل در این کشور از بین رفت و نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۱۴.۷ درصد افزایش یافت.

در ماه فوریه (بهمن-اسفند ۹۸) نرخ بیکاری در آمریکا به میزان ۳.۵ درصد بود.

صنعت گردشگری و مسافرتی آمریکا شاهد بیشترین آمار از دست دادن شغل با میانگین ۷.۷ میلیون شغل در پی شیوع بیماری کووید-۱۹ بوده است.

در حال حاضر، بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد نزدیک به 82 هزار نفر فوت کرده‌اند.