افزایش سهمیه آب عشایر کهگیلویه و بویراحمد و برخوردار شدن مردم منطقه محروم توگبری از آب شرب سالم از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست کارگروه ساماندهی عشایر این استان مطرح شد.
کد خبر: ۸۴۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 11 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، نشست کارگروه ساماندهی عشایر کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه آمار عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 10 هزار و 531 خانوار بوده و جمعیتی بالغ بر 72 هزار نفر یعنی حدود 12 درصد جمعیت استان  را شامل می‌شوند، اظهار داشت: تعداد کل دام‌های مولد عشایر این استان 935 هزار و 964 راس دام سبک و حدود 10 هزار و 100 راس گاو شیری است.
بهمن آزادی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان وضعیت اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده است که بر اساس برنامه ششم توسعه اختصاص داده می‌شود و در این زمینه گله‌مندی امور عشایر این است که این اعتبارات به تناسب جمعیت به عشایر اختصاص داده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه عشایر ما جامعه‌ای مولد و کم‌توقع هستند و باید طوری برنامه‌ریزی شود که اجحافی در  حق آنها صورت نگیرد، گفت: از 3 میلیارد و 300 میلیون تومان سهم عشایر استان در سال 98، حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعدادی پروژه عشایری مربوط به سال‌های گذشته وجود دارد که برخی از آنها اجرا شده و برخی نیز مشکلاتی دارند که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با امور عشایر همکاری کنند تا این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.
آزادی ابراز کرد: پروژه تامین آب و پمپاژ پشتکوه باشت از جمله پروژه‌هایی است که در پایان سال 98 به اتمام رساندیم و بهره‌برداران باید شرکت تعاونی آب‌بران تشکیل دهند و آن را تحویل بگیرند که این کار را انجام ندادند و ما تصمیم گرفتیم در صورت تأیید، آن را به شرکت تعاونی عشایری تحویل دهیم.
وی ادامه داد: در رابطه با پروژه احداث منابع ذخیره آب و تامین آب شرب توگبری هم قرار شد امور عشایر آب را به اولین روستا برساند و بعد شرکت آب و فاضلاب برای انجام بقیه کار وارد شود که انتظار داریم این کار هر چه سریع‌تر انجام گیرد تا مشکل بلاتکلیفی این پروژه نیز حل شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست در رابطه با مشکل پروژه تامین آب و پمپاژ پشتکوه باشت گفت: با تفویض اختیار به فرمانداری باشت، کمیته‌ای تشکیل و این مشکل برطرف شود.
عزیز فیلی در رابطه با پروژه احداث منابع ذخیره آب و تامین آب شرب توگبری هم عنوان کرد: محرومیت در توگبری فوق‌العاده بالا است و شاید محروم‌ترین نقطه این استان باشد، بنابراین هر کاری هم که برای حل مشکلات این منطقه انجام دهیم باز هم کم است و حتی اگر بتوانیم باید آب را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره امور عشایر خواست نقایص پروژه احداث منابع ذخیره آب و تامین آب شرب توگبری را در طول مدت سه ماه برطرف کرده و پس از آن پروژه را با هماهنگی فرمانداری چرام به شرکت آب و فاضلاب استان تحویل دهد.
فیلی همچنین از افزایش سهمیه آرد عشایر با توجه به شرایط کنونی استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار